ارایه روشی جدید برای شناسایی مصرف کنندگان مواد توسط یک نوجوان ۱۳ ساله!

 

این روزها تعداد رانندگانی که از مواد و مشروب استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است؛ بهترین روش برای تشخیص آن‌ها از طریق بوی دهان آن‌هاست که گاهی اوقات با شکست مواجه می‌‍شود و دقت کافی را ندارد. روش دیگر استفاده از دستگاهی به‌نام  Breathlyzer است که در تشخیص مواد الکلی موثر است اما برای اغلب مواد مخدر جواب‌گو نیست. بنابراین تا به حال روش جامع و بدون خطایی برای تشخیص مصرف کنندگان مواد وجود نداشته است.

اما یک نوجوان 13 ساله دست به‌کار شده و توانسته است با یک راه ساده، روشی جامع و خوب را برای تشخیص افراد مصرف کننده مواد ارایه دهد. big نام این نوجوان Krishna Reddy است و توانسته یک دستگاه ترکیبی از دوربین دیحیتال، چراغ‌قوه و کاغذ توالت برای شناسایی رانندگانی که مواد یا مشروب مصرف می‌کنند، بسازد.

 نحوه کار دستگاه نیز بسیار ساده است؛ به‌طوریکه ابتدا نور از طریق چراغ قوه به سمت کاغذ که بر روی چشم شخص قرار گرفته است، می‌تابد و بعد از آن، مردمک چشم فرد شروع به انقباض می‌کند و در زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، دوربین شروع به فیلم‌‎برداری می‌کند و به کمک برنامه‌هایی که توسط ردی ساخته شده است، میزان انقباض مردمک چشم اندازه گیری می‌شود. سپس با توجه به میزان به‌دست آمده، مشخص می‌گردد که فرد مشروب و مواد مصرف کرده است یا خیر!

این روش شناسایی مصرف کننده مواد شاید کمی زمان‌بر باشد اما راهی مطمئن برای تشخیص رانندگان مصرف کننده مواد است.

نوشته ارایه روشی جدید برای شناسایی مصرف کنندگان مواد توسط یک نوجوان 13 ساله! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.