ارتقایی قابل ستایش برای محبوب سامسونگ؛ مقایسه گلکسی A52 با گلکسی A51

گوشی‌های میان‌رده به دلیل قیمت مناسب و امکانات خوبی که ارائه می‌دهند، با استقبال خوبی مواجه می‌شوند و سامسونگ از آن دسته شرکت‌هایی است که همواره از این موضوع نهایت استفاده را می‌برد.

گوشی گلکسی A51 نمونه‌ای از همین سری هست که فروش خوبی را تجربه کرد و سامسونگ را بر این داشت که با ارتقاء آن برای سال جدید همچنان از این بازار پر سود بهره مند شود و گلکسی A52 را روانه‌ی بازار کند.

ما در فروشگاه اینترنتی هدیش قصد داریم به تغییرات و پیشرفت‌هایی که سامسونگ در نسل جدید میان‌رده محبوب خود انجام داده بپردازیم.

کیفیت ساخت و طراحی ظاهری بهتر

گلکسی A52 با بدنه‌ای مات با رنگ‌‌های ساده و طراحی مسطح جای خود را به بدنه‌‌ی براق و انحنادار گلکسی A51 داده، البته همچون نسل قبل خبری از بدنه‌ی فلزی یا شیشه‌ای در این گوشی نیست و به طور کامل از پلاستیک استفاده شده.

بیشترین تغییر ظاهری A52 نسبت به A51، در پنل پشتی مشاهده می‌شود که برآمدگی مستطیل شکل ماژول‌های دوربین، همرنگ بدنه شده و جایش را به طراحی مشکی رنگ در A51 داده.

A52 وزنی 172 گرمی دارد و با توجه به ابعادش، آنچنان سنگین نیست و بسیار خوش دست مخصوصا برای افراد با دستان کوچک به حساب می‌آید و از این حیث کمی از A51 سنگین‌تر است.

مقاوم‌تر و ضد آب با گواهی IP67

گوشی جدید سامسونگ برخلاف نسل قبلی، گواهی IP67 دارد که از موسسه‌ی IEC دریافت کرده؛ یعنی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد.

در پنل جلویی A52 از شیشه‌ی Gorilla Glass 5 استفاده شده که نسبت به A51 با Gorilla Glass 3 بسیار مقاوم‌تر است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

صفحه نمایش با کیفیت‌تر در A52

گلکسی A52 از نمایشگری با نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ و ابعاد ۶٫۵ اینچی بهره می‌برد که با نسل قبلی خود تفاوتی ندارد. همچنین گوشه‌های گرد صفحه نمایش فاصله‌ی اندکی از لبه‌ها دارد؛ اما حاشیه‌ی پایینی کمی قطور‌تر است. این نمایشگر 84.1 درصد از پنل جلویی را شامل می‌شود.

در گوشی جدید سامسونگ از یک پنل AMOLED با کیفیت و رزولوشین 1080 در 2400 پیکسل استفاده شده که تراکم 407 پیکسل بر اینچ را دارد و کمی از A51 با تراکم 405 پیکسل بر اینچ بهتر است که باعث شده تصاویر با کیفیت و پر وضوحی را در این نمایشگر شاهد باشیم.

پیشرفت دیگری که در صفحه نمایش شاهدش هستیم استفاده از نرخ نوسازی 90 هرتزی است که سبب شده انیمیشن‌ها نرم‌تر و تجربه‌ی کاربری ارتقاء ملموسی داشته باشد. البته این نکته را باید مورد توجه قرار داد که این نرخ نوسازی باعث مصرف بیش از پیش باتری می‌شود که می‌توان با انتخاب نرخ نوسازی بین 60 و 90 هرتز مصرف باتری را مدیریت کنیم.

گلکسی A52 در زمینه‌ی روشنایی نمایشگر هم قوی‌تر از نسل پیشین عمل کرده و حداکثر روشنایی 800 نیتی دارد که در مقابل A51 با حداکثر روشنایی 700 نیتی پر نور‌تر است و به راحتی می‌توان در زیر نور خورشید از آن استفاده نمود.

باتری قوی‌تر نسبت به A51 و شارژ سریع 25 واتی

A52 از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است که نوید شارژدهی خوبی را می‌دهد. همچنین قابلیت شارژ سریع 25 واتی باعث می‌شود بسیار سریع‌تر از A51 با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ 15 واتی گوشی شارژ شود. سامسونگ ادعا دارد که A52 با باتری نسبتا حجیمش به مدت 21 ساعت برای تماشای ویدیو و 18 ساعت وب‌گردی دوام می‌آورد که ارقام خوبی است.

سرعت بیشتر A52 به لطف تراشه‌ی جدید‌تر

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین این دو گوشی مربوط به پردازنده‌ی استفاده شده در آن‌ها است. برتری تراشه های اسنپدراگون نسبت به اگزینوس بر کسی پوشیده نیست، بنابراین A52 با استفاده از Snapdragon 720G به عنوان قلب تپنده‌ی خود، کاملا سریع‌تر و قویتر از A51 با پردازنده‌ی Exynos 9611 عمل می‌کند که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 60 درصدسریع‌تر است و برتری بی چون و چرا از آن A52 می‌باشد و این یک پیشرفت خیلی خوب برای این میانرده‌ی سامسونگ است.

ثبت واضح‌تر وقایع با دوربین کهکشانی جدید

سامسونگ برای دوربین A52 از یک دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده کرده که جای خودش را به دوربین 48 مگاپیکسلی در A51 داده. دوربین این کهکشانی جدید مثل اکثر دستگاه‌های میان رده‌ی رقیب از ترکیب «واید + اولترا واید + ماکرو + عمق‌سنج» تشکیل شده.

رابط کاربری دوربین هم تغییر محسوسی نداشته و شاهد همان چیزی هستیم که در نسل قبل دیدیم. این رابط کاربری بسیار غنی و پر امکانات ‌می‌باشد و تقریبا تمام نیاز‌ها را برطرف می‌کند. مود‌های مختلفی هم برای شرایط گوناگون در نظر گرفته شده مثل Photo، Video، Single Take، Fun، Pro، Night، Portrait، Macro و… .

همان طور که در بالا اشاره کردیم، در A52 از یک دوربین واید 64 مگاپیکسلی با ابعاد بزرگ 1/1.7 استفاده شده که دارای پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، f1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)است. همه‌ی این مشخصات نوید ثبت بهتر و واضح‌تر عکس‌های A52 نسبت به A51 با دوربین 48 مگاپیکسل با ابعاد 1/2.0 اینچی و f/2.0 را می‌دهد.

دوربین‌های دیگر A52 تفاوتی با نسل قبلی نکرده و از همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمق سنج بهره استفاده شده ولی با توجه به پردازنده‌ی بهتر A52 کیفیت عکس نهایی تا حدودی بهتر از A51 می‌باشد.

دوربین سلفی A52 و A51 تفاوتی با هم ندارند؛ و از همان حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز واید 26 میلی‌متری، پیکسل‌های 0.8 میکرومتری و f/2.2 استفاده شده که عکس‌های ثبت شده با آن بسیار با کیفیت و پر فضوح است و گستره‌ی دینامیکی وسیعی دارد.

در A52 تمامی دوربین‌های پشتی(به غیر از دوربین ماکرو) و سلفی قابلیت فیلم‌برداری 4K و 30 فریم بر ثانیه را دارند که شاهد جزئیات بالا، رنگ‌های شاداب و گستره‌ی دینامیکی وسیع هستیم.

جمع بندی

سامسونگ آگاهی کامل بر مشتریان و طرفداران خود دارد و سعی کرده بسیاری از نقص‌های موجود در A51 را برطرف کرده و پیشرفت دهد. با نگاهی به A52 متوجه می‌شویم این کار به درستی انجام شده و در هر قسمتی شاهد پیشرفت معناداری در سری جدید میان‌رده محبوب سامسونگ هستیم. به جرات می‌توان گفت A52 یک به‌روز رسانی بسیار جذاب برای خریداران نسل‌های گذشته‌ی این گوشی می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی هدیش همواره به علاقه‌ی خریداران گوشی‌های هوشمند میان‌رده توجه کرده و این گوشی محبوب را در سبد محصولات خود قرار داده. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش می‌توانید از مشخصات و قیمت این گوشی جذاب و هزاران کالای دیگر با بهترین قیمت دیدن فرمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته ارتقایی قابل ستایش برای محبوب سامسونگ؛ مقایسه گلکسی A52 با گلکسی A51 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.