ارتقا رم آی‌مک پرو تنها توسط اپل و یا مراکز خدماتی معتبر امکان‌پذیر است

بالاخره پس از مدت‌ها، اپل آی‌مک پرو خود را عرضه کرد. علی‌رغم سخت‌افزار بسیار قدرتمند این دستگاه، بسیاری از افراد پس از مدتی تصمیم به تعویض و ارتقای رم آی‌مک‌های خود می‌گیرند. با این وجود باید بدانید که ارتقا رم آی‌مک پرو تنها توسط اپل و یا مراکز خدماتی معتبر امکان‌پذیر است.

بسیاری از اوقات ارتقا کامپیوتر به وسیله خود کاربر و خرید قطعات آن از فروشگاه‌های سطح شهر هزینه کم‌تری در مقایسه با تحویل کامپیوتر به شرکت سازنده آن برای انجام ارتقا سخت‌افزار دارد. ممکن است تنها نکته منفی این روش، عدم ارائه هرگونه ضمانت توسط سرویس دهنده متفرقه و گاهی باطل شدن گارانتی اولیه خود دستگاه باشد. این معایب باعث شده که انجام ارتقای دستی سخت‌افزار برای بسیاری از کاربرانی که با این فرآیند آشنا نیستند دلهره‌آور باشد.

آی‌مک پرو اپل

اکنون بسیاری از کاربران برنامه‌ریزی کرده‌اند که آی‌مک پرو جدید اپل را خریداری کنند و بعضی‌ها نیز به فکر این هستند که حافظه رم آن را ارتقا دهند. متاسفانه این افراد باید بدانند که تعویض رم آی‌مک جدید توسط مراکز خدماتی متفرقه قابل انجام نبوده و برای این منظور باید آی‌مک پرو خود را به اپل یا مراکز مجاز ارائه‌دهنده این خدمات تحویل دهند. این رویه برخلاف شیوه ارتقا در آی‌مک‌های کنونی است که در پشت آن‌ها دریچه‌ای تعبیه شده و به کاربران اجازه می‌دهد ماژول رم دلخواه خود را به راحتی درون دستگاه نصب کنند. آی‌مک پرو فاقد این دریچه‌ است.

اگر فرض کنیم که کاربر ابزارهای ضروری برای پیاده‌سازی طرح و ارتقا دستگاه خود را در اختیار داشته باشد و این عمل را انجام دهد، تمام ضمانت‌های سازنده در قبال آی‌مک پرو از بین رفته و هرگونه آسیب به دستگاه و یا اجزا آن به عهده خود کاربر خواهد بود. با توجه به قیمتی که آی‌مک پرو دارد، بعید است کسی بخواهد ریسک کند و ارتقا رم آن را شخصا انجام دهد. آی‌مک پرو به‌صورت پیش‌فرض از ۳۲ گیگابایت رم برخوردار بوده و در صورت ارتقا آن به یک رم ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایتی، کاربر باید به ترتیب ۸۰۰ و ۲۴۰۰ دلار دلار پرداخت کند.

نوشته ارتقا رم آی‌مک پرو تنها توسط اپل و یا مراکز خدماتی معتبر امکان‌پذیر است اولین بار در پدیدار شد.