از بین ام جی های موجود در بازار ایران کدام یک را بخریم؟

MG cars مخفف موریس گاراژ، نام یک شرکت تولیده­کننده خودروهای اسپرت انگلیسی می­باشد که در سال 1924 تاسیس شد. خودرو­های تولیدی ام جی پس از تجربه­ی فرازونشیب­های مکرر، نهایتا به خدمت سایک چین درآمدند و ازآن­پس شاهد بازگشت قدرت و جهانی شدن خودروهای ام جی بوده­ایم. خودروهای تولیدی از کیفیت تولید بسیار مناسب، امکانات معقول و کاربردی، طراحی زیبا و امروزی و هم­چنین ایمنی بالایی برخوردارند و خوشبختانه راه خودرا به بازار ایران نیز پیدا کرده­اند و تمامی این عوامل باعث شده­اند که خودروهای ام جی به یکی از بهترین گزینه­های خرید در ایران تبدیل شوند. در این مقاله قصد داریم خودرهای ام­جی موجود در بازار ایران را از نظر کیفیت ساخت، مشخصات فنی، استهلاک، بازار دسته دوم، وجود قطعات و معیارهایی از قبیل ایمنی، مصرف سوخت و شتاب مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کیفیت ساخت کدام خودروی ام جی بهتر است؟

MG GS

ام جی GSخودرویی کراس اوور می­باشد که بیشتر یک شاسی­بلند اسپرت به­حساب می­آید. طراحی خشن و تهاجمی این خودرو تداعی کننده سرعت در ذهن فرد ناظر می­شود. خطوط تیز و مثلثی شکل این خودرو نیز، ظاهری خاص و جوان­پسند به ام جی GS بخشیده­است. توان تولیدی موتور ام جی جی اس 200 اسب بخار است که با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه شده­است. مصرف سوخت ترکیبی MG GS نیز 8 لیتر بوده و صفر تا 100 کم­تر از 10ثانیه را برایتان به ­ارمغان خواهد آورد.

صندلی­های از جنس چرم ضدلغزش این خودرو در هنگام مواجهه با پیچ‌های تند، تمامی قسمت­های بدن سرنشین را در بر می‌گیرند و از جابه‌جایی‌های ناخوشایند ممانعت به عمل می­آورند. امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز شامل: ترمز دستی الکتریکی، اتصلات مخصوص صندلی کودک، روشن و خاموش کردن بدون کلید، روشن‌شدن خودکار چراغ‌ها و باربند فلزی در کنار ملزومات ایمن­سازی خودرو از قبیل: چهار ایربگ جای­گرفته در جلو و دو عدد در قسمت پشت، سیستم کنترل پایداری، ترمز ضدقفل و افزایش‌دهنده قدرت ترمز (EBA)می­شود. خرید ام جی GS یکی از بهترین انتخاب‎های بازار خودرو محسوب می‎شود.

MG 6

از دیگر خودرو­های محبوب ام جی می­توان به ام جی 6 اشاره­ کرد. این خودرو از زبان طراحی تقریبا یکسان داخلی و خارجی با خودروی  MG 550بهره­ می­برد و نمایشگر لمسی داخل کابین نیز با فضای درنظر گرفته شده جهت نمایش پشت آمپر ادغام شده ­است. خطوط برجسته­ساز و زاویه­دار بدنه خودرو را اسپرت­تر کرده و ظاهر مناسبی به این خودرو بخشیده­ و افراد زیادی را به خرید ام­جی G6 ترغیب کرده است. سیستم ترمز ام جی جی6، علیرغم وجود سامانه های کمکی ضد بلوکهABS  و تقسیم الکترونیکی نیرو بین چرخ­هاEBD ، در شرایط تحت فشار با اندکی کاهش توان مواجه می‎شوند که نیازمند دقت بیشتری هنگام رانندگی می­باشد.

MG 360

در سویی دیگر، خرید ام جی  360 که با طراحی ساده و سنگین خود، برای خانواده‎های ایرانی انتخاب خوبی محسوب می‎شود. طراحی داخلی ام جی 360 بهبودهایی نظیر اضافه شدن قسمت چوبی را تجربه کرده­ است که در تلفیق با رنگ کرم، دارای نمایی بسیار چشم نواز شده ­است و خبری از حس ناخوشایند کالای چینی نخواهد ­بود. ام جی 360 به ESP مجهز است که به موقع عمل کرده و کمتر با کم فرمانی روبرو خواهید بود، هندلینگ خودرو نیز راضی کننده بوده و حس خوبی را از تجربه­ی رانندگی این خودرو دریافت خواهید­کرد.

گیربکس خودرو شش سرعته‎ی اتوماتیک بوده که هماهنگی مناسبی با موتور خطی 4 سیلندری خود دارد و 107 اسب بخار تولید می­کند. مصرف سوخت ترکیبی 7.5 و شتاب 0تا100 در 9.7ثانیه  از دیگر ویژگی­های این مدل می­باشند.

بازار کارکرده کدام خودروی ام جی بهتر است؟ کدام خودروی ام جی را بخریم؟

MG 360، MG 6 و MG GS همگی خودروهای با کیفیتی بوده­اند که توسط شرکتی با پیشینه­ طولانی و درخورد تولید شده­اند، شاید طراحی ام­جی 6 و ام جی GS جوان­پسندتر باشد ولی این امر به هیچ وجه به معنای ضعیف بودن زبان طراحی ام جی 360 نیست. تمامی خودروها از کیفیت قطعات داخلی یکسان و زیبایی­های بصری مربوط به خود دارا هستند. صدای ورودی موتور به داخل کابین در سرعت بالا را شاید بتوان یکی از معایب خودروهای ام­جی درنظر گرفت که البته این مشکل از مدل ام جی 360 بسیار کمتر می­باشد. رنج قیمتی مناسب، سیستم فنربندی و تعلیق قوی و فضای باز با ارتفاع مناسب کابین نیز از ویژگی­های تقریبا همیشگی ام جی می­باشد. از این رو در مطالب بعدی به قیمت صفر و کارکرده هریک از این خودروها در بازار حال­حاضر می­زنیم تا در تصمیم­گیری به یاری­مان بشتابند.

 قیمت ام جی GS صفر در بازه قیمتی 300-350 میلیون تومان قرار گرفته و قیمت کارکرده این خودرو در سایت دیوار، بازه­ی 250 تا 300 دارد.

بازاردست­دومMG 6 ، همانند مزدا3 و تویوتا کرولا راحت نبوده و متاسفانه افت قیمت تقریبا بالیی را هنگام فروش تجربه خواهید کرد. قیمت ام جی G6 صفر در بازه قیمتی 250-320 میلیون تومان قرار گرفته و قیمت کارکرده این خودرو در سایت دیوار، بازه­ی 170 تا 250 دارد.

و درنهایت، قیمت MG 360 صفر در بازه قیمتی 190-200 میلیون تومان قرار گرفته و قیمت کارکرده این خودرو در سایت دیوار، بازه­ی 160 تا 175 دارد.

منبع : ویرلن

نوشته از بین ام جی های موجود در بازار ایران کدام یک را بخریم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.