استخراج بیت‌کوین طی سال جاری با رشد چشم‌گیر ۱۵۵ درصدی مواجه شده است

1514063242_bitcoin1_story استخراج بیت‌کوین طی سال جاری با رشد چشم‌گیر 155 درصدی مواجه شده است

به دنبال رشد انفجاری بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، ظاهرا امسال این ارز مجازی دوران بسیار آرامی را سپری می‌کند و قیمت آن تا حد زیادی به ثبات رسیده است. امروز قیمت بیت‌کوین به ۶۲۰۰ دلار رسید که در مقایسه با حداکثر قیمت حدودا ۲۰ هزار دلاری آن طی سال گذشته کم‌تر است. با این وجود نرخ استخراج بیت‌کوین که اساسا به معنای سرعت کسب بیت‌کوین است از ابتدای سال جاری به میزان ۱۵۵ درصد افزایش یافته و ظاهرا هنوز اعتقاد به این ارز دیجیتالی از بین نرفته است.

000f0920-800 استخراج بیت‌کوین طی سال جاری با رشد چشم‌گیر 155 درصدی مواجه شده است

به گفته وبسایت Cryptoslate، دلیل اصلی افزایش نرخ استخراج بیت‌کوین این است که پاداش هر بلوک، ۱۲.۵ بیت کوین یا حدودا ۷۸هزار دلار ارزش دارد. بنابراین افراد متقاضی همچنان مشتاقند تا توان خود را برای استخراج بیت‌کوین محک بزنند. با این‌حال اعطای چنین پاداش بزرگی تا ابد ادامه نخواهد داشت. در روز ۲۵ مه سال ۲۰۲۰، ارزش پاداش هر بلاک نصف خواهد شد و به رقم ۶.۲۵ بیت‌کوین یا حدودا ۳۹ هزار دلار (با توجه به قیمت فعلی) خواهد رسید. بنابراین متقاضیان تلاش می‌کنند که تا حد امکان به کسب بیت‌کوین بپردازند.

علی‌رغم فروکش کردن تب‌وتاب پیرامون بیت‌کوین، همچنان فضای خوش‌بینی وجود دارد. به‌عنوان مثال در ماه آوریل، یک شخص سرمایه‌گذار در زمینه فناوری با نام تیم درپر که پیش‌تر در شرکت‌های تسلا، اسکایپ و هات‌میل سرمایه‌گذاری کرده است، اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲ قیمت بیت‌کوین به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این پدیده برای تیم درپر خوشایند خواهد بود؛ زیرا وی صاحب ۳۰ هزار بیت‌کوین است.

جک دورسی، رئیس شرکت‌های Square و توئیتر نیز خاطرنشان کرده است که بیت‌کوین ظرف مدت ۱۰ سال می‌تواند به تنها واحد پول جهانی تبدیل شود. با وجود این تفکر خوش‌بینانه، چندین کشور شامل ایران و پاکستان استفاده از پول‌های رمزنگاری شده را ممنوع اعلام کرده‌اند و این پدیده، خریداری ارزهای دیجیتالی در کشورهای مذکور را دشوار خواهد کرد.

نوشته استخراج بیت‌کوین طی سال جاری با رشد چشم‌گیر ۱۵۵ درصدی مواجه شده است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.