استن لارکین، جوانی ۲۵ ساله که بیش از یک سال است با قلب مصنوعی زندگی می‌کند!

استن لارکین، جوان ۲۵ ساله‌ای است که مدتی بیش از یک سال تمام بدون اینکه هیچ قلبی درون سینه‌اش بتپد از مرگ، جان سالم به در برده است. وی از یک بیماری موسوم به کاردیومیوپاتی (یک بیماری ژنتیکی قلبی که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی یا حتی سکته ناگهانی شود) رنج می‌برد.

پزشکان پس از ناامید شدن از یافتن یک قلب پیوندی برای استن، به ناچار طی یک عمل جراحی، قلب او را از بدنش خارج کرده و آن را با یک قلب مصنوعی به نام سینکاردیا (SynCardia) جایگزین کردند. نام استن کماکان در لیست انتظار پیوند قلب باقی‌مانده است.

پس از آزمون‌ و خطای فراوان و ناتوانی روزافزون قلب استن از پمپاژ خون به مقدار کافی، پزشکان به این نتیجه رسیدند که از قلب مصنوعی سینکاردیا استفاده کنند. این قلب مصنوعی در واقع یک ماشین است که با تقلید از عملکرد یک قلب سالم و قوی، با استفاده از هوای فشرده، خون را از طریق هر یک از بطن‌های خود به سراسر بدن پمپاژ کرده و جریان خونی را در تمامی قسمت‌ها برقرار می‌کند.

پس از اتمام عمل جراحی و دریافت قلب مصنوعی توسط استن، پزشکان با نظر مساعد، وی را از بیمارستان مرخص کردند. او هم‌اکنون در منزل خود به سر برده و البته همچنان در لیست انتظار پیوند قلب باقی‌مانده است. علاوه بر این، قلب مصنوعی وی برای تپیدن به باتری‌هایی نیاز دارد که استن مجبور است همانند یک کوله‌پشتی آن را با خود حمل کند. این باتری که Freedom Driver نام دارد، در یک کوله‌پشتی کوچک جای گرفته، حدودا ۶ کیلوگرم وزن دارد و توان مصرفی قلب مصنوعی سینکاردیا را تامین می‌کند و همچنین اجازه می‌دهد که بیمار بتواند جریان زندگی عادی خود را خارج از بیمارستان پی گرفته و از علایم نارسایی قلبی رهایی یابد. بیمار باید این کوله‌پشتی را ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته با خود حمل کند، هرچند این امر ممکن است برای یک انسان سالم ناخوشایند به نظر برسد اما در حال حاضر یکی از ۵.۷ میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری‌های نارسایی قلبی، باید ثانیه به ثانیه عمر خود را با این قلب مصنوعی سپری کند.

نوشته استن لارکین، جوانی ۲۵ ساله که بیش از یک سال است با قلب مصنوعی زندگی می‌کند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.