اسمارتفون می میکس ۴ شیائومی معرفی نخواهد شد

می میکس آلفا

هفته گذشته در مراسم معرفی اسمارتفون می 9 پرو (Mi 9 Pro 5G) شرکت شیائومی انتظار داشتیم که از اسمارتفون می میکس 4 با پشتیبانی از اینترنت 5G نیز رونمایی شود. اما لی جون، مدیرعامل شیائومی با معرفی تلفن می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) ما را متعجب کرد. این تلفن از صفحه‌نمایش دور تا دور بهره می‌برد.

برخی از افشاگران و شایعات نشان می‌دهند که شیائومی به‌زودی قصد دارد تا از اسمارتفون جدید خود با نام می میکس 4 (Mi Mix 4) رونمایی کند، درحالی که تصاویر این تلفن به سرعت در اخبار حوزه دیجیتال منتشر می‌شدند، یکی از مدیران اجرایی شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo به تمامی این مسائل پایان داد.

مدیر بخش تبلیغات این شرکت با انتشار یک پست در این شبکه اعلام کرد که فقط اسمارتفون می میکس آلفا به عنوان جدیدترین عضو خانواده میکس معرفی شده است و هیچ اسمارتفون جدید دیگری از این خانواده معرفی نخواهد شد. او در ادامه همین پست افزود که در این مراسم از دو تلفن جدید به همراه نسخه جدید رابط کاربری MIUI و یک تلویزیون هوشمند رونمایی شده است.

از اسمارتفون‌های سری میکس شیائومی به عنوان خط شکن تلفن‌های این شرکت یاد می‌شود، زیرا هندست‌های این خانواده از جدیدترین فناوری‌های مربوط به اسمارتفون‌ها بهره می‌برند.

اولین اسمارتفون سری میکس، بدون داشتن حاشیه در سه طرف و بلندگو‌ی پیزوالکتریک به عنوان مثال خوبی از این مسئله مطرح می‌شود. اسمارتفون می میکس 3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با طراحی کشویی به همراه مودم 5G به بازار اروپا عرضه شد. بنابراین، جای هیچ تعجبی وجود ندارد که از هندست می میکس آلفا با دارا بودن یک نمایشگر دور تا دور و دوربین 108 مگاپیکسلی منحصر به فرد، به عنوان یک محصول انقلابی یاد شود.

همانطور که در مطلب مربوط به اسمارتفون می میکس آلفا گفته بودیم، قیمت این تلفن به عنوان یک نقطه ضعف برای شیائومی محسوب می‌شود. می میکس آلفا با قیمت 20000 یوآن (2800 دلار) به بازار عرضه می‌شود که هر فردی قادر به خرید آن نخواهد بود.

قیمت این گوشی حتی بیشتر از اسمارتفون تاشو معرفی نشده هواوی میت ایکس است. به نظر ما، خرید می میکس آلفا یک انتخاب معقول به نظر نمی‌رسد، زیرا شما می‌توانید با قیمتی به مراتب کمتر از این گوشی، اسمارتفون تاشو و ارزان‌تر میت ایکس را خریداری کنید تا از تمامی مزایا و قابلیت‌های یک تلفن هوشمند تاشو استفاده کنید.

نوشته اسمارتفون می میکس 4 شیائومی معرفی نخواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.