اسمارت‌فون شیائومی می میکس آلفا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد!

کاربرانی که از ماه‌ها پیش همواره منتظر عرضه اسمارت‌فون شیائومی می میکس آلفا بودند؛ اکنون بایستی با رویاهای خود پیرامون این محصول خداحافظی کنند. لی جون؛ ریاست شیائومی اخیرا به‌صورت خودجوش با طرفداران این برند ارتباط برقرار کرد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد. در جریان این رویداد وی به عدم عرضه می میکس آلفا صریحا اشاره کرد.

شیائومی می میکس آلفا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد

هنگام رونمایی عمومی از شیائومی می میکس آلفا در ماه سپتامبر سال گذشته، تولیدکنندگان هدف خود از معرفی این محصول را تولید یک هندست چشمگیر و شگفت‌آور اعلام کردند. در این راستا آن‌ها به موفقیت دست یافتند؛ خصوصا آنکه در رویداد رونمایی از هندست اعلام شد که این مدل خلاقانه صرفا یک ورژن آزمایشی محسوب نمی‌شود. اما این اسمارت‌فون در اواخر دسامبر سال 2019 به‌صورت محدود عرضه خواهد شد. اما چنین سناریویی هرگز تحقق پیدا نکرد و این اسمارت‌فون در تاریخ مقرر روانه بازار نشد.

لی جون اعلام کرد که شیائومی می میکس آلفا به یک پروژه مقدماتی و آزمایشی تبدیل شده است. مطالعات اولیه موفقیت‌آمیز بودند؛ اما بعدها تولید انبوه این محصول با مشکلاتی مواجه شد. بنابراین کمپانی تصمیم گرفت تا از عرضه این دستگاه صرفنظر نماید.

چشم‌اندازی برای عرضه تراشه‌های برند و اسمارت‌فون شیائومی می میکس 4

اما تیم طراحان و مهندسان کانون تمرکز خود را از یک محصول آینده‌نگرانه به ایجاد ایده‌ای بنیادی‌تر در سری می میکس تغییر دادند. ریاست شیائومی با ابراز امیدواری اعلام کرد که این کمپانی قادر به تولید اسمارت‌فونی مجهز به فناوری‌های پیشرفته خواهد بود. اما این فرآیند مدتی زمان خواهد برد. متاسفانه وی به نام، جزئیات و حتی زمان تقریبی رونمایی از این محصول جدید هیچ اشاره‌ای نکرد. چنان‌چه کمپانی کماکان به الگوی نامگذاری معمول خود پایبند باشد؛ در این‌صورت احتمالا شاهد رونمایی از اسمارت‌فون شیائومی می میکس 4 خواهیم بود.

همچنین طرفداران در خصوص سرنوشت تراشه‌های برند شیائومی نیز پرسش‌هایی را مطرح کردند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که نخستین پردازنده کمپانی با نام Surge S1 در فوریه سال 2017 معرفی شد. این تراشه زمینه‌ساز عرضه اسمارت‌فون شیائومی Mi 5C شد. در ادامه شیائومی از هیچ تراشه جدید دیگری رونمایی نکرد؛ اما این پدیده بدان معنا نیست که کمپانی از ایده عرضه پردازنده‌های خود صرفنظر نموده است. لی جون به کاربران اطمینان داد که کمپانی به تحقیقات خود در این راستا ادامه خواهد داد و وی یقینا در آینده به زمان رونمایی از دستاوردهای جدید اشاره خواهد کرد.

یک وبسایت خبری قابل‌اعتماد چینی با نام Digital Chat Station نیز پیش‌تر خبر توقف پروژه می میکس آلفا را تائید کرد. این پدیده بدان معناست که اسمارت‌فون مذکور به‌عنوان یک طرح مفهومی غیرقابل تولید و بسیار گران‌قیمت در تاریخ ثبت خواهد شد. این محصول در تعدادی محدود و با اهداف تبلیغاتی عرضه شد.

نوشته اسمارت‌فون شیائومی می میکس آلفا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.