اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد ۲ در وبسایت رسمی کمپانی رویت شد

وان‌پلاس نورد 2 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون میان‌رده کمپانی در ماه جولای سال گذشته به بازار عرضه شد و سروصدای زیادی را به‌راه انداخت. تعجب‌آور نیست که از ماه نوامبر تاکنون شایعات مختلفی پیرامون مدل جانشین این هندست با نام وان‌پلاس نورد 2 در فضای وب منتشر شده است. اگرچه خبر توسعه این محصول هنوز به‌طور رسمی موردتائید قرار نگرفته است؛ اما گزارشات منتشر شده در گذشته‌ای نه‌چندان دور از احتمال کنار گذاشته شدن تراشه کوالکام در دومین نسل از سری وان‌پلاس نورد حکایت داشتند.

امروز شرکت وان‌پلاس با افزودن عمدی یا تصادفی عبارت “Nord 2” به لیست اسمارت‌فون‌های عضو کمپین تبلیغاتی Stadia Premiere Edition در اروپا موجودیت و نام دستگاهی موسوم به وان‌پلاس نورد 2 را تائید نموده است. با توجه به این واقعیت که کمپین تبلیغاتی مذکور تا روز 30 سپتامبر (8 مهر ماه) ادامه خواهد یافت؛ لذا بی‌تردید رویداد معرفی وان‌پلاس نورد 2 پیش از این تاریخ برگزار خواهد شد.

کمپانی وان‌پلاس از عرضه مدل نورد SE صرفنظر کرده و در تدارک معرفی مدل نورد 2 است

در اواخر سال گذشته گزارش شد که کمپانی وان‌پلاس به‌دنبال عرضه اسمارت‌فون ارزان‌قیمت نورد SE به‌عنوان نسخه ویژه‌ای از وان‌پلاس نورد است. اکنون اطلاعات جدیدی پیرامون این محصول و سایر پروژه‌های تولیدکننده چینی منتشر شده است. بر اساس گزارش منتشر شده در صفحات وبسایت Voice عرضه اسمارت‌فون نورد SE کنسل شده است. دلایل پشت پرده این تصمیم هنوز اعلام نشده است. با این‌حال ناظران احتمال استفاده از نام نورد SE برای یکی از دستگاه‌های آینده وان‌پلاس را منتفی نمی‌دانند.

در عین‌حال اطلاعات جدیدی پیرامون وان‌پلاس نورد 2 منتشر شده است. این دستگاه بر اساس پروژه‌ای با اسم رمز Denniz تولید می‌شود. شایعات پیشین از احتمال عرضه این هندست با تراشه Dimensity 1200 ساخت مدیاتک و مودم 5G یکپارچه حکایت داشتند. با این‌حال اکنون اطلاعات دیگری نیز قابل دسترس است.


توان پردازشی وان‌پلاس نورد 2 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 780G ساخت کوالکام تامین خواهد شد. این تراشه مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، شتاب‌دهنده گرافیکی آدرنو 642 و مودم سلولار اسنپ‌دراگون X53 5G است.
بر اساس برخی گزارشات رویداد رونمایی رسمی از وان‌پلاس نورد 2 طی دوره 3 ماهه دوم یا سوم سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. بی‌تردید روند انتشار جزئیات بیش‌تر پیرامون این اسمارت‌فون در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

نوشته اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 در وبسایت رسمی کمپانی رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.