اسمارت‌فون وان‌پلاس ۱۰R لایت با تراشه Dimensity 8100 در راه است

وان‌پلاس پس از عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس Ace اکنون روی توسعه دومین هندست میان‌رده خود مجهز به تراشه Dimensity 8100 Max کار می‌کند. وان‌پلاس Ace در آستانه ورود به بازار هندوستان تحت عنوان وان‌پلاس 10R است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این هندست بیش‌تر به‌عنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تر نقش‌آفرینی می‌کند.

در ابتدا بایستی خاطرنشان کرد که این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.59 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080×2412 پیکسل است. فهرست مندرج در پایگاه داده TENAA پیرامون پشتیبانی این نمایشگر از نرخ نوسازی بالا هیچ‌گونه توضیحی ارائه نداده است. به‌ هرحال به‌نظر می‌رسد که این نمایشگر مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد CE 2 لایت است. با این‌حال توان پردازشی وان‌پلاس نورد CE 2 لایت از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 695 ساخت کوالکام تامین خواهد شد.

این مدل دارای شناسه OnePlus PGZ110 بوده و مجهز به یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 4890 میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ سریع‌تر 65 واتی در مقایسه با مدل آینده نورد خواهد بود. این مدل با وجود تراشه و باتری بهتر بایستی در رتبه‌ای بالاتر از وان‌پلاس نورد CE 2 لایت و پایین‌تر از وان‌پلاس Ace و وان‌پلاس 10R طبقه‌بندی شود.

همچنین آژانس رگولاتوری چین به مشخصات دوربین این هندست اشاره نموده است. بر این اساس پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی خواهد بود. بعلاوه دوربین سلفی روی پنل جلویی گوشی مجهز به یک سنسور 16 مگاپیکسلی است.

دستگاه OnePlus PGZ110 احتمالا همان وان‌پلاس 10R لایت بوده و مجهز به نمایشگر 6.59 اینچی IPS LCD و دوربین سه‌گانه 2+8+64 مگاپیکسلی خواهد بود

حسگر اثرانگشت در رندرهای منتشر شده از هندست قابل رویت است. این حسگر با دکمه پاور ادغام شده و روی لبه جانبی بدنه گوشی قرار گرفته است. فقدان دکمه کشویی هشدار موسوم به Alert Slider یکی دیگر از نکات حائز اهمیت محسوب می‌شود. ظاهرا حذف این دکمه به‌تدریج به امری رایج‌تر برای محصولات عرضه شده وان‌پلاس در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

این اسمارت‌فون از تراشه Dimensity 8100 مدیاتک در کنار 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. بعلاوه مطابق تصویر فوق این هندست در مدل‌های رنگی آبی و خاکستری قابل دسترس خواهد بود.

اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه و حذف دکمه Alert Slider

دستگاه OnePlus GPZ110 بایستی در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه شود؛ اگرچه معرفی آن در کنار مدل‌های وان‌پلاس 10R و وان‌پلاس نورد CE 2 لایت طی اواخر هفته آینده امری بعید به‌نظر می‌رسد. بر اساس اعلام یک خبرچین با نام مستعار WHYLABS این گوشی با نام وان‌پلاس 10R لایت(یا همان وان‌پلاس 10R Youth Edition در بازار چین) عرضه می‌شود. اما در حال حاضر هیچ‌گونه شواهدی دال بر تائید این ادعا در دست نیست.

به‌نظر می‌رسد که این شناسه با اسمارت‌فون اخیرا معرفی شده اوپو K10 5G به نوعی مرتبط است؛ اگرچه هندست اوپو مجهز به تراشه Dimensity 8000 Max بود (این 2 تراشه با توجه به حداکثر فرکانس پردازنده خود از یکدیگر قابل تشخیص هستند. حداکثر سرعت فرکانس در تراشه‌های Dimensity 8100 Max و Dimensity 8000 Max به‌ترتیب برابر با 2.85 و 2.75 گیگاهرتز است). همچنین مدل استاندارد وان‌پلاس 10 با تراشه Dimensity 9000 نیز در راه است.

نوشته اسمارت‌فون وان‌پلاس 10R لایت با تراشه Dimensity 8100 در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.