اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده وان‌پلاس احتمالا با نام وان‌پلاس ۸۸۸ روانه بازار خواهد شد

کمپانی کوالکام در جریان اجلاس فناوری اسنپ‌دراگون سال 2020 طی هفته جاری از تراشه پرچم‌دار نسل آینده خود موسوم به اسنپ‌دراگون 888 رسما رونمایی کرد. کوالکام در خصوص دلیل استفاده از نام اسنپ‌دراگون 888 به جای اسنپ‌دراگون 875 رسما به ادای توضیح پرداخت. اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب چنین نامی این است که 888 یکی از اعداد خوش‌ یمن در کشور چین محسوب می‌شود. عدد 8 تداعی‌گر مفاهیم بی‌نهایت، موفقیت و خرد درونی است. بعلاوه در نامگذاری تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام همواره از عدد 8 استفاده شده است. همچنین تراشه اسنپ‌دراگون 888 برترین نیمه‌هادی ارائه شده توسط کوالکام تا به امروز قلمداد می‌شود.


لیو ژوهو؛ موسس و مدیرعامل وان‌پلاس پس از معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 888 با یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo گفتگو کرد. وی اعلام کرد که در سال آینده کمپانی وان‌پلاس هشتمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. در این میان ریاست وان‌پلاس نظر کاربران را در خصوص عرضه اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده کمپانی با نام وان‌پلاس 888 جویا شد. البته این اظهارات لزوما به‌معنای تائید تصمیم کمپانی برای تغییر نام اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 به وان‌پلاس 888 نیست؛ اما کمپانی‌های چینی معمولا برای نظرات طرفداران خود ارزش زیادی قائل می‌شوند. بنابراین تولیدکننده چینی یقینا به استفاده از الگوی نامگذاری مشابه با مورد اعلام شده فکر می‌کند.

روز گذشته مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 888 اعلام شد. این پلتفرم از 1 هسته پردازشی بسیار قدرتمند ARM Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A78 و 4 هسته کورتکس A55 است. همچنین این تراشه از مودم یکپارچه اسنپ‌دراگون X60 5G بهره گرفته و مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 660 است.

بر اساس آخرین گزارشات کمپانی وان‌پلاس احتمالا معرفی اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو را از ماه آوریل به مارس سال آینده موکول خواهد کرد.

تصاویر وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو طراحی ظاهری هندست را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهند

کمپانی وان‌پلاس آمادگی دارد تا سال 2020 را به یکی از مهم‌ترین سال‌های تاریخ فعالیت خود تبدیل نماید. امسال کمپانی چینی با عرضه سری وان‌پلاس نورد به بازار اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده وارد شد. اکنون وان‌پلاس در عوض آن‌که صرفا یک کمپانی عرضه‌کننده گوشی‌های پرچم‌دار باشد؛ به‌عنوان یک تولیدکننده عمومی اسمارت‌فون شناخته می‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی تمرکز خود را روی محصولات بزرگ آینده یعنی سری وان‌پلاس 9 معطوف نموده است. حدودا 2 هفته پیش نخستین تصاویر مربوط به طراحی این هندست منتشر شدند. اکنون نیز وبسایت‌های LetsGoDigital و ConceptCreator به منظور ارائه بهترین تصویر ممکن از طراحی وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو مجموعه‌ای از چندین رندر جدید را منتشر کردند. هندست‌های جدید از الگوی طراحی افقی به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس (از زمان عرضه وان‌پلاس 7) فاصله خواهند گرفت.

وان‌پلاس 9 پرو

ماژول دوربین پشتی وان‌پلاس 9 پرو با الگوی طراحی مستطیلی‌شکل خود از 4 سنسور دوربین میزبانی می‌کند. از این تعداد 2 لنز دارای اندازه بزرگ و 2 لنز دارای اندازه کوچکتر هستند. بر اساس گزارشات این لنزها از نوع عریض، فوق‌عریض و تله‌فوتو هستند. عملکرد حسگر چهارم کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وان‌پلاس 9 پرو همانند هندست نسل قبلی و اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T از نمایشگری با لبه‌های خمیده بهره خواهد برد. با این‌حال اکنون ظاهرا میزان انحنای نمایشگر افزایش یافته است. از سوی دیگر نسخه معمولی وان‌پلاس 9 مجهز به نمایشگر تخت خواهد بود.

این پرچم‌دار به‌همراه یک نمایشگر 6.7 اینچی احتمالا از نوع Fluid AMOLED به بازار عرضه خواهد شد. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس از پنلی با نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره‌برداری خواهد کرد. گوشی‌های گیمینگ پیش‌تر ثابت کرده‌اند که به‌کارگیری پنل‌های 144 هرتزی در اسمارت‌فون‌ها سناریویی امکان‌پذیر خواهد بود. لذا می‌توان حدس زد که در آینده بسیاری از کمپانی‌ها به سراغ استفاده از این فناوری خواهند رفت. همچنین این هندست از اسپیکرهایی با کیفیت بهتر و قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس استفاده خواهد کرد.

وان‌پلاس 9

یک شخص خبرچین با نام Waqay Khan تصاویر جدیدی از وان‌پلاس 9 را به وبسایت Gsmarena ارسال نموده است. بر این اساس هندست مذکور مجهز به ماژول دوربین سه‌گانه است. ظاهرا طراحی ماژول دوربین بزرگترین وجه تفاوت میان اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9 و 9 پرو به‌شمار می‌رود. در واقع هر 2 هندست از زبان طراحی یکسانی برخوردار هستند.

نوشته اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده وان‌پلاس احتمالا با نام وان‌پلاس 888 روانه بازار خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.