اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۲۰

Snapdragon-2-1-e1532243584391 اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون 720

کوالکام در اواخر ماه فوریه اعلام کرد که این کمپانی مشغول توسعه سری کاملا جدیدی از تراشه‌ها موسوم به خانواده اسنپ‌دراگون ۷۰۰ است. این شرکت قصد دارد تا ویژگی‌های پیشرفته‌تری از قبیل پردازنده‌های سیگنال دیجیتال (DSP) سفارشی‌شده و معماری کریو را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر ارایه نماید. این‌کار، تولید دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر با مشخصاتی مشابه پرچم‌داران را امکا‌ن‌پذیر خواهد کرد. در ماه مه از نخستین تراشه این سری با نام پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون ۷۱۰ رونمایی شد و به گفته برخی اشخاص خبرچین، تراشه بعدی اسنپ‌دراگون ۷۲۰ نام دارد. این تراشه به منظور پر کردن شکاف میان چیپست‌های اسنپ‌دراگون ۷۱۰ و اسنپ‌دراگون ۷۳۰ معرفی خواهد شد.

Snapdragon-740x493 اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون 720

تا این لحظه تنها به نام اسنپ‌دراگون ۷۲۰ اشاره شده و هنوز هیچ‌گونه اطلاعات فنی پیرامون این تراشه مشخص نشده است.

یک خبرچین چینی در شبکه‌اجتماعی توئیتر با نام مستعار MMDDJ اقدام به انتشار نام مدل SDM720 در قالب یک توییت نموده است که به معرفی احتمالی تراشه اسنپ‌دراگون ۷۲۰ در آینده اشاره می‌کند. مشخصات فنی این نیمه‌هادی هنوز اعلام نشده است؛ اما با بررسی تولیدکنندگان گوشی که از تراشه قدرتمندتر اسنپ‌دراگون ۷۳۰ استفاده نمی‌کنند، احتمالا می‌توان از برخی جزئیات در خصوص اسنپ‌دراگون ۷۲۰ مطلع شد.

تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ با بهره‌گیری از فرایند ۱۰ نانومتری LPE سامسونگ تولید می‌شود و در مجموع مجهز به ۶ هسته نقره‌ای از نوع کریو ۳۶۰ با فرکانس کاری ۱.۷۰ گیگاهرتز و ۲ هسته طلایی کریو ۳۶۰ با فرکانس ۲.۲۰ گیگاهرتز است. همچنین این چیپست از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۶ به همراه تراشه X15 LTE شرکت کوالکام بهره می‌گیرد و از قابلیت‌های هوش مصنوعی و واقعیت‌افزوده پشتیبانی می‌کند. اسنپ‌دراگون ۷۲۰ احتمالا با معماری ۱۰ نانومتری FinFET LPE مشابه تولید می‌شود؛ اما به‌منظور افزایش کارآیی نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰، این چیپست می‌تواند با فرکانس کاری بالاتری فروخته شود.

Snapdragon-2-1-e1532243584391 اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون 720

بعلاوه اسنپ‌دراگون ۷۲۰ احتمالا همانند اسنپ‌دراگون ۷۳۰ مجهز به واحد پردازش عصبی خواهد بود؛ در حالی‌که اسنپ‌دراگون ۷۱۰ برای اهداف یادگیری ماشین بر واحد پردازش گرافیکی و پردازنده سیگنال دیجیتالی خود متکی است. با این‌حال ممکن است نام رسمی اسنپ‌دراگون ۷۳۰ به اسنپ‌دراگون ۷۲۰ تغییر پیدا کند. اما با توجه به این‌که در حال حاضر چنین صحبت‌هایی صرفا گمانه‌زنی‌هایی بیش نیستند؛ لذا اکنون این اطلاعات را نبایستی چندان جدی گرفت.

نوشته اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۲۰ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.