اعلام وصول درخواست لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ از سوی هیات رئیسه مجلس

ICTna.ir - درخواست گروهی از نمایندگان مجلس برای لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها طبق اصل 85 قانون اساسی از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
 
majlis2.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با اعلام وصول لغو اعمال اصل 85 روی این طرح از سوی هیات رئیسه مجلس، موضوع دوباره بررسی خواهد شد.
 
گفتنی است، امروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بازگشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به روال عادی بررسی در مجلس شدند.
 
در متن این نامه آمده بود: باتوجه به ابهامات متعدد در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، آغاز ریاست جمهوری آقای دکتر رئیسی، تاکید رهبر انقلاب بر اولویت لایحه نسبت به طرح و مخصوصا باتوجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس یا حضور نداشتند یا رای محالف دادند و این مصوبه مهم فقط با 121 رای به تصویب رسید، براساس تبصره 2 ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح مذکور در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی به آن به روال عادی بازگردد تا دولت انقلابی بتواند با اختیار و دفت کارشناسی بالا، لایحه‌ای دقیق جهت ساماندهی فضای مجازی ارایه شود.