افزایش تقاضای دوران کرونا سود ۳ ماهه سونی را افزایش داد

 
 
با افزایش تقاضا برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، تلویزیون‌ها، دوربین‌ها، موسیقی و فیلم‌های شرکت سونی، سود سه ماهه اول این شرکت افزایش یافت. سود فعالیت‌های این شرکت در سه ماهه اول منتهی به ۳۰ ژوئن از ۲۲۱ میلیارد ین در سال گذشته به ۲۸۰.۱ میلیارد ین (۲.۵۷ میلیارد دلار) رسید و این شرکت نسبت به پیش بینی۱۰ تحلیلگر فعالیت‌های این شرکت که سودی در حدود ۲۰۷.۹۶ میلیارد ین برای این شرکت پیش‌بینی کرده بودند عملکرد بهتری داشت.
 
به نقل از رویترز، این موضوع باعث شد تا پیش بینی سود سالیانه این شرکت برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ از ۹۳۰ میلیارد ین به ۹۸۰ میلیارد ین افزایش پیدا کند.
 
در خانه ماندن مردم و تقاضای بالا برای بازی‌های کنسول پلی‌استیشین ۵ یکی از دلایل افزایش سود این شرکت محسوب می‌شود و البته کمبود نیمه رسانا که روی شرکت‌هایی مثل اپل تاثیر گذاشته به این معنا است که سونی امکان تولید متناسب با تقاضا را نخواهد داشت.
 
سونی در ماه می اعلام کرد که انتظار تولید ۱۴.۸ میلیون دستگاه PS5 را برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۲ دارد. این کنسول که در نوامبر ۲۰۲۰ وارد بازارهای اصلی شد با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار خیلی سریع به طور کامل به فروش رفت.
 
سونی کنسول بازی را راهی برای ارتباط با مشتریان سنتی خود می‌داند و با رشد کسب و کار محتوا و تشویق به بازی‌های آنلاین و خرید اشتراک برای خدمات، مجراهای درآمدی این شرکت بیشتر شده است.
 
سونی با اولویت قرار دادن دستگاه‌های الکرونیکی در واقع کسب و کار محتوای سرگرمی و توزیع خود را تقویت می‌کند. این شرکت در ماه دسامبر با خرید بخش انیمیشینی کرانکیرول (Crunchyroll) در شرکت AT&T موافقت کرد و این شرکت در حال حاضر ۳ میلیون مشترک در جهان دارد.
 
سونی همچنین فیلم‌هایی را از طریق کمپانی والت دیزنی و شبکه نمایش نتفلیکس به مردم عرضه می‌کند.
 
این شرکت در ماه می اعلام کرد که بخش کسب و کار محتوای خود را توسعه می‌دهد و ۲ هزار میلیارد ین را در سه سال آینده صرف سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک می‌کند و مشترکان خدمات بازی و سرگرمی خود را افزایش می‌دهد.