افزایش سرمایه افرانت به منظور توسعه سریع فعالیت‌های شرکت

مدیرعامل شرکت افرانت از افزایش ١٥٠درصدی سرمایه این شرکت خبر داد.
 
فریدون قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت افرانت  توضیح داد: این افزایش سرمایه به منظور توسعه سریع فعالیت‌های شرکت در سطح کشور با استفاده از پروانه FCP انجام می‌شود. 
 
وی با اشاره به درآمد حاصل از پهنای باند افرانت در سال ٩٤ به بیش از ٤٣١ میلیارد ریال و رشد ٨٢ درصدی آن نسبت به سال قبل گفت: بخش قابل توجهی از این افزایش مربوط به توسعه خدمات الکترونیکی و محتوا در کشور و رشد مصرف اینترنت پر سرعت موبایل توسط کاربران بوده که باعث افزایش ١٠٧ درصدی پهنای باند افرانت نیز شده است.
 
مدیرعامل شرکت افرانت با اشاره به طرح‌های توسعه و برنامه‌های سال جاری شرکت گفت: با دریافت مجوزFCP  درسال ٩٤ شرکت به عنوان یک اپراتور ثابت امکان ارائه خدمات در حوزه اینترنت بدون محدودیت در تکنولوژی را داراست که خدمات آن در سطح کشور ارائه می‌شود.
 
قاسم‌زاده افزود: در کنار فعالیت‌های مربوط به توسعه ظرفیت شبکه افرانت برای ارائه سرویس اینترنت با سرعت بالاتر در سطح کشور، شرکت افرانت در سال جاری خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) در پنج استان کشور را آغاز کرده و با همکاری شرکت‌های بین‌المللی، حوزه حضور خدمات CDN خود را به ۱۷۸ نقطه در جهان شامل ۴۴ کشور در ۱۱۷ شهر توسعه داده که این سرویس با توجه به ارتقای سرعت و کیفیت سایت‌های ایرانی که کاربران خارجی دارند مورد استقبال این قبیل سایت‌های معتبر داخلی و خبرگزاری‌ها و سایر سایت‌های خبری قرار گرفته است.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌هایICTدر کشور و شرایط مناسب ایجاد شده در فضای مجازی، شرکت در حال برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی جهت ایجاد جریان‌های درآمدی جدید  به‌ویژه در حوزه خدمات دیتاسنتر است که اخبار آن متعاقباً از طریق بورس به اطلاع عموم می‌رسد.
 
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت افرانت که با حضور ۹۵ درصد سهامداران برگزار شد، افزایش سرمایه این شرکت از ٢٠٠میلیارد به ٥٠٠ میلیارد ریال باتفاق آرا تصویب شد. این افزایش سرمایه ١٥٠درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام شد.