افزایش چند برابری فرصت‌های شغلی جدید در حوزه فناوری

موتور جست‌وجوی کاریابی Adzuna با انتشار گزارش جدید خود توضیح داد طی چند ماه گذشته هر هفته بیش از 100 هزار شغل فنی در این پلتفرم ارائه شده و این در حالی است که طی یک هفته از ماه می بیش از 132 هزار شغل فنی جدید برای پیدا کردن افراد واجد شرایط وجود داشته است.
 
این داده‌ها که برای شورای اقتصاد دیجیتال دولت انگلستان جمع آوری شده نشان می‌دهد صنعت فناوری همزمان با بالا گرفتن سرعت همه‌گیری کرونا رو به بهبود بوده است. در مقایسه صورت گرفته، ژوئن گذشته تعداد مشاغل جدید پیشنهاد شده در حوزه فناوری در هر هفته کمتر از 44 هزار مورد بوده است.
 
طبق گفته‌های این شورا، ارقام جدید منتشر شده نشان می‌دهد که با پشت سر گذاشتن یک سال از همه‌گیری ویروس کرونا، هم‌اکنون یک بازگشت قوی در حال صورت گرفتن است. لازم به ذکر است استخدام نیروی کاری جدید در این حوزه از سال 2016 تاکنون به این میزان نرسیده است.
 
به گفته این مرکز، فرآیند مذکور به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری انگلستان صورت گرفته است. سال گذشته شرکت سرمایه گذاری VC در مجموع 11.6 میلیارد پوند معدل 16 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کره و علاوه بر این، تنها در بازه زمانی شش ماه نخست سال 2021 میلادی شرکت‌های فناوری در انگلستان مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود را به عدد 11 میلیارد پوند رسانده‌اند.