افزایش ۱ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سال گذشته

افزایش ۱ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سال گذشته

بر اساس گزارش موسسه Strategy Analytics، فروش اسمارت‌فون‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با ۱.۲ درصد افزایش به ۸.۲ میلیون واحد رسیده است. با این میزان، فروش کل ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ به ۲۱.۱ میلیون واحد می‌رسد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اپل کماکان سهم اصلی در فروش ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. از رقم یاد شده در سه ماهه جهارم ۲۰۱۶، ۵.۲ میلیون متعلق به اپل ‌واچ است. در کل سال، اپل توانست با فروش ۱۱.۶ میلیون واحد اپل واچ، سهم ۵۵ درصدی بازار را از آن خود کند.

سامسونگ بعد از اپل دومین سازنده پرکار دنیای ساعت‌های هوشمند بود. سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با فروش ۸۰۰ هزار ساعت هوشمند، سهم ۹.۸ درصدی از بازار را کسب کرد. در کل ۲۰۱۶، سامسونگ با فروش ۲.۴ میلیون واحد ساعت هوشمند، سهم ۱۱.۴ درصدی از بازار را کسب کرد.

مجموع دیگر سازندگان توانستند با فروش ۲.۲ میلیون ساعت در سه ماهه چهارم و ۷.۱ میلیون ساعت هوشمند در طول کل سال، سهم به ترتیب ۲۶.۴ درصدی برای سه ماهه چهارم و ۳۳.۶ درصدی برای کل سال را از آن خود کنند.

این آمار و ارقام نشان می‌‌دهد که بازار کلی اسمارت‌فون رشد دارد. بازار ساعت هوشمند در دو سال گذشته کاهش داشته است. کلیف راسکیند از Strategy Analytics می‌گوید:‌

بازار ساعت هوشمند کم‌کم در حال رشد است، ولی هنوز به طور کامل از کما بیرون نیامده و نیاز دارد تا بر برخی موانع چیره شود. سامسونگ باید مدل‌های جذاب‌تر و ارازن‌تری روانه بازار کند. اپل باید با اپراتورهای موبایل همکاری بیشتری داشته باشد تا بتواند فروش بیشتری از آن خود کند. تولیدکنندگان قطعه نیز باید سنسورهای دقیق‌تری برای سلامتی و تندرستی عرضه کنند تا مشتریان بتوانند با اعتماد بیشتری از ساعت‌های هوشمند استفاده کنند.

نوشته افزایش ۱ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سال گذشته اولین بار در پدیدار شد.