افزونه پایتون برای VS Code مایکروسافت به‌روز شد

مایکروسافت نسخه جدید افزونه زبان برنامه‌نویسی پایتون برای ویرایشگر کدنویسی بین پلتفرمی Visual Studio Code یا به صورت اختصاصی VS Code را ارائه کرد که سرور زبان Pylance را به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
مایکروسافت ژوئن گذشته برای نخستین بار فعالیت خود در پروژه Pylance را آغاز کرد و اعلام کرد این امکان را فراهم می‌کند تا برنامه‌نویسان بتوانند از تجربیات خود در محیط Python IntelliSense استفاده و با اطلاعات غنی بتوانند با سرعت بالاتر کدنویسی‌های خود را انجام دهند.
 
سیستم IntelliSense در اصل پاسخ مایکروسافت به سیستم خودکار تکمیل کدهای نرم افزارهایی است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از کدگذاری‌های تکراری به راحتی عبور کنند و میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند.
 
افزونه زبان برنامه‌نویسی پایتون مخصوص سیستم VS Code مایکروسافت از محبوب‌ترین افزونه‌های ویرایشگر کد این شرکت محسوب می‌شود که به صورت گسترده در حوزه ابزارهای یادگیری ماشینی و علوم داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین محبوبیت سیستم VS Code را نیز نزد برنامه‌نویسان بیشتر کرده است.
«ساوانا استروفسکی» مدیر برنامه سرور Pylance پایتون و افزونه پایتون در VS Code گفت: «ما بسیار خرسنیدم که اعلام کنیم Pylance هم‌اکنون به عنوان سرور پیش‌فرض زبان پایتون مورد استفاده قرار می‌گیرد و با افزونه پایتون به عنوان یک برنامه اختیاری برای برنامه‌نویسان عرضه شده است».