افشای اطلاعات صاحبان مشاغل به علت نقص امنیتی شرکت هوش مصنوعی

 
 
نقص امنیتی یک شرکت هوش مصنوعی به نام «کلیر ویو» باعث شده تا اسامی مشتریان آن و برخی اطلاعات حساس مربوط به افراد عادی در اینترنت منتشر شود.
 
به نقل از انگجت، شرکت «کلیر ویو» با جمع آوری عکس‌های تهیه شده توسط میلیون‌ها وب سایت و دوربین حفاظتی در تلاش برای طراحی یک سیستم شناسایی هویت مبتنی بر هوش مصنوعی است. اما ناامنی سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات و پروتکل‌های امنیتی کلیر ویو موجب هک شدن پایگاه داده آن شده است.
 
به دنبال حمله موفق هکری به «کلیر ویو»، فهرست کامل مشتریان آن و نیز تصاویر و عکس‌های ذخیره شده توسط این شرکت به سرقت رفته است.
 
از جمله مشتریان مشهور این شرکت می‌توان به مؤسسات مشهور خصوصی و دولتی در آمریکا مانند بست بای، وزارت بازرگانی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده، اینترپل، برخی موسسات قضایی و غیره اشاره کرد. البته «کلیر ویو» در خارج از آمریکا هم مشتریانی مانند امارات متحده عربی داشته است.
 
«کلیر ویو» با جمع آوری بیش از سه میلیارد عکس و تصویر از میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های تجارت الکترونیک اعم از فیس بوک، یوتیوب، لینکداین و پی پال داده‌های عمومی زیادی را در اختیار دارد و هک شدن آن می‌تواند امنیت این افراد و همین طور ۲۹۰۰ مؤسسه طرف قرارداد با «کلیر ویو» را به خطر بیاندازد.