ال‌جی و درآمد ۵۰۴ میلیون دلاری در فصل دوم سال ۲۰۱۶

ال‌جی و درآمد ۵۰۴ میلیون دلاری در فصل دوم سال ۲۰۱۶

در چند سال گذشته، سود عملیاتی ال‌جی کاهش یافته است، اما این شرکت کره‌ای پیش‌بینی کرده که در سه‌ماهه دوم امسال بیشترین سود در دو سال اخیر خود را بدست آورد. اگرچه ال‌جی انتظار داشت تا G5 فروش بالایی را تجربه کند، اما این‌گونه نشد، در نتیجه این سود بالا ناشی از دیگر بخش‌های این شرکت است.

بدون شک ال‌جی G5 یک گوشی هوشمند خاص است، این خاص بودن به طراحی ماژولار آن برمی‌گردد که امکان اضافه کردن ماژول‌های مختلف به این گوشی را فراهم می‌کند. این ایده در تئوری بسیار عالی جلوه می‌کند، اما در واقعیت تاثیر خاصی در بازار گوشی‌های هوشمند بالارده ایجاد نکرد. براساس سخنان یکی از تحلیلگران بازار سرمایه HMC، ال‌جی به علت وجود رقابت سخت در بازار تنها موفق به فروش ۲.۲ میلیون G5 در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶ شده است. به همین دلیل تحلیلگران معتقدند که امسال هم بخش موبایل ال‌جی پنجمین کاهش متوالی درآمد در سه ماهه دوم را ثبت کند. علاوه بر این انتظار می‌رود که بخش موبایل ال‌جی در پایان سه‌ماهه سوم در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

با اینکه بخش موبایل ال‌جی در وضعیت خوبی قرار ندارد، اما این شرکت انتظار کسب بیشترین سود در دو سال اخیر در سه‌ماهه دوم سال را دارد. براساس اطلاعات منتشر شده، ال‌جی موفق به کسب ۵۸۵ میلیارد وون (نزدیک به ۵۰۴ میلیون دلار) شده و این یعنی بیشترین سودی که ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۴ (۶۱۰ میلیارد وون) تا به امروز بدست آورده است. به نظر می‌رسد که بیشتر این سود از بخش تلویزیون نشات گرفته باشد. ال‌جی بعد از سامسونگ، دومین تولیدکننده تلویزیون در جهان است و تحلیلگران اعتقاد دارند که وقایع ورزشی مانند جام ملت‌های اروپا تاثیر زیادی در افزایش فروش انواع تلویزیون این شرکت داشته است. همچنین تجارت لوازم خانگی نیز سود خوبی را نصیب این شرکت کرده که علت آن، افزایش تقاضا برای خرید دستگاه‌های تهویه مطبوع در مناطق گرمسیر است. ال‌جی پیش‌بینی کرده بود که در سه‌ماهه‌ دوم ۲۰۱۶، درآمدش با افزایشی ۰.۵ درصدی به مبلغ ۱۴ تریلیون وون برسد.

نوشته ال‌جی و درآمد ۵۰۴ میلیون دلاری در فصل دوم سال ۲۰۱۶ اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.