امسال منتظر معرفی تبلت نوکیا نباشید

در نهایت، نشان نوکیا امسال با گوشی‌های نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و نوکیا 3310 بازخواهد گشت. محصولاتی که طبق انتظارها تا پایان این ماه میلادی در بازارهای جهانی حاضر خواهند بود. این گوشی‌ها نام نوکیا را احیا خواهند کرد، اما شاید مورد علاقه تمام خریداران نباشند. بااین‌حال، بازخورد کاربران نسبت به این محصولات مثبت بوده چراکه شرکت HMD Global در تامین تعداد کافی از این دستگاه‌ها با کمبود مواجه شده است.

شرکت فنلاندی منتظر است دومین دسته از تلفن‌های خود را به‌زودی معرفی کند. Pekka Rantala، مدیر بازاریابی HMD Global، در مصاحبه با یکی از مطبوعات فنلاند از برنامه‌های آینده این شرکت خبر داده است.

Rantala اعلام کرده که نوکیا برنامه‌ای برای تولید تبلت‌های اندرویدی ندارد. این خبر بسیاری از طرفداران نوکیا را که منتظر تولید تبلتی مانند Nokia N1 بودند، ناامید خواهد کرد. این تبلت نوکیا محصول سال 2014 بود که تنها در کشور چین عرضه و با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شد. وی گفته است که تمرکز شرکت بر روی تولید گوشی‌های هوشمند است و برنامه‌ای برای تولید تبلت نوکیا در سال 2017 نخواهند داشت.

Rantala همچنین خبر از تولید وسایل جانبی با برند نوکیا داده است که در کنار تولید گوشی‌های هوشمند انجام خواهد گرفت. وی به سوالی در مورد پرچم‌دار بعدی این شرکت، یعنی نوکیا 9، پاسخ واضحی نداده است. وی استفاده از اسامی مانند نوکیا 7، نوکیا 8 یا نوکیا 2 را منطقی دانسته و عنوان کرده است که با توجه به اسامی محصولاتی که تولید شده است، استفاده از این اسامی مشکلی نخواهد داشت. با این وجود، این شرکت گوشی هوشمندی با نام نوکیا 4 نخواهد داشت؛ چرا که شماره 4 در چین و برخی کشورهای آسیایی عدد نحسی محسوب می‌شود.

تبلت نوکیا

براساس شایعات، نوکیا 9 با صفحه نمایش 5.3 اینچی و کیفیت QHD و پردازنده اسنپدراگون 835 عرضه خواهد شد. مدل‌های مختلف این محصول، با رم 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌گردند. در قسمت دوربین نیز، نوکیا 9 مجهز به دو دوربین 13 مگاپیکسلی خواهد بود. تصاویر و طراحی‌های زیادی از این محصول انتشار یافته که در هر کدام ویژگی‌های متفاوتی برای آن ذکر شده است. کارشناسان زمان عرضه نوکیا 9 را سه‌ماهه سوم سال عنوان می‌کنند و قیمت آن را نیز 699 دلار تخمین زده‌اند.

شایعات، نوکیا 7 و نوکیا 8 را محصولات دیگر شرکت فنلاندی عنوان کرده‌اند که به‌زودی رونمایی خواهند شد. همچنین این شرکت از گوشی‌های جدیدی، که قبلا در سایت TENAA دیده شده بود، رونمایی خواهد کرد.

نوشته امسال منتظر معرفی تبلت نوکیا نباشید اولین بار در پدیدار شد.