انتخاب بهترین تبلت برای تدریس

بیماری کرونا در سال های اخیر باعث شده که انقلابی در نوع فیزیکی مشاغل به وجود آید و مشاغلی که به سمت این موج حرکت نکنند،محکوم به شکست خواهند شد، مجازی شدن مشاغل،موجی است که باید با آن پیش رفت، زیرا نه تنها بیماری کرونا بلکه نیاز بشر امروز به مشاغل خط مشی می دهد، یکی از مشاغلی که در چند سال اخیر، به سمت مجازی شدن پیش رفت، تدریس کردن است، بسیاری از مدرسان ممکن است این سوال را داشته باشند که برای تدریس، بهترین گزینه تبلت است یا لپ تاپ ؟ جواب، بستگی به نوع  کار شما دارد، اگر نصب نرم افزارهای مختلف جزو ضروریات کار شما باشد، قطعا لپ تاپ انتخاب کامل تری هست، تبلت ها قابل حمل و جمع و جورتر از لپ تاپ هستند و کارهای محاسباتی را ساده تر انجام می دهند،در ادامه به بررسی معیارهای خرید تبلت مناسب تدریس می پردازیم.

معیارهای انتخاب تبلت برای تدریس

انتخاب تبلت مناسب تدریس برای کلاس های مجازی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا ما معیارها را به تفکیک اشاره می کنیم

  • قلم نوری
  • طول عمر باتری
  • انتخاب برند تبلت
  • تعیین بودجه خرید
  • سرعت پردازنده
  • ابعاد و کیفیت صفحه نمایش

قلم نوری مناسب برای تدریس

تدریس مباحثی مثل ریاضی، فیزیک، رسم نمودار برای دانش آموزان از طریق وبکم مشکلاتی را به وجود می آورد، زیرا استفاده از تخته وایت برد،زاویه دید و نورپردازی نامناسبی را حین تدریس ایجاد می کند ،اما قلم نوری ابزاری است که به این دردسرها خاتمه داده، مانند تخته سفید دیجیتالی، امکان یادداشت را به شما می دهد، و کاملا بین مدرس و دانش آموز یک ارتباط دوجانبه و تعاملی برقرار می کند، قلم نوری از یک قلم و صفحه که با کابل یا بلوتوث به کامپیوتر شما متصل می شود، تشکیل شده است، انتخاب قلم نوری مناسب به عواملی مثل حساسیت به فشار،ابعاد قلم نوری،محدود حرکت قلم،دقت و رزولوشن آن بستگی دارد.

طول عمر باتری تبلت

ظرفیت و طول عمر باتری از نکاتی است که حین تدریس اهمیت دارد، باتری نامناسب به قول معروف دست شما را در پروسه تدریس در پوست گردو می گذارد، زیرا شما باید بتوانید چند ساعت، بدون مشکل شارژ، به تدریس خود ادامه بدهید. تبلتی بخرید که بیشترین میزان شارژ را در خود داشته باشد، صفحه نمایش های بزرگ و پردازنده های 8 هسته ای، بیشترین میزان  مصرف باتری را به خود اختصاص می دهند، بنابراین تبلت های 7 اینچی با ظرفیت 3500 میلی آمپری باتری بادوام تری را دارند.

انتخاب برند مناسب تبلت

یکی از نکات مهم در خرید تبلت، بررسی برند ایده آل و با کیفیت است، زیرا تولید کنندگان و برندهای معروف دنیا، کارایی خود را در ساخت تبلت های حرفه ای اثبات کرده اند و شما به راحتی می توانید قابلیت ها و کارایی آن ها  را بررسی کنید، تا به نتیجه گیری مطلوبی برسید . قدم دوم بعد از انتخاب برند،بررسی قیمت آن است،مثلا اگر شما تبلت سامسونگ را به عنوان برند برتر و با کیفیت انتخاب کردید، باید با توجه به نیازتان تبلت های سامسونگ را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی، سپس قیمت تبلت های سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنید و درنهایت تبلتی با قیمت و کیفیت مناسب انتخاب کنید.

تعیین بودجه مناسب برای خرید تبلت

قبل از هر انتخابی شما باید تعیین کنید که می خواهید با چه مقدار بودجه ای، یک تبلت مناسب بخرید،برای  تعیین بودجه به این موضوع توجه داشته باشید که ارزانی یا گرانی تبلت به کیفیت آن لزوما بستگی ندارد بلکه  مشخصات و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آن تبلت تعیین کننده است

سرعت پردازنده حرفه ای برای تدریس

پردازنده، مغز متفکر یک تبلت است، هرچه تبلت ها رده بالاتر باشند، برنامه ها و اپلیکیشن ها را روان تر اجرا می کنند، و این نکته برای مدرسان و محصلان بسیار حایز اهمیت است. بهترین پردازنده برای تبلت ها، بیشتر از 8 هسته هستند، و کمتر از آن کارایی مناسبی ندارد. دو غول بزرگ دنیای تکنولوژی،سامسونگ و اپل بهترین پردازنده را در میان گوشی و تبلت ها می سازند،پردازنده های A14 Bionic یا A12Z Bionic از ساخته های برتر شرکت اپل است که در آیپد و گوشی های آیفون به کار رفته شده اند و پرچمدار بعدی، سامسونگ که از پردازنده اختصاصی اگزینوس در تبلت های خود استفاده کرده است.

 

ابعاد و کیفیت صفحه نمایش مناسب تدریس

کیفیت و ابعاد صفحه نمایش یکی از قطعات مهم در تبلت است که در  میزان کارایی تدریس شما تاثیر مستقیمی می گذارد، شما باید صفحه نمایشی را انتخاب کنید که پس از ساعت ها تدریس، چشم تان خسته نشود.

بهترین پنل ها برای صفحه نمایش IPS LCD است که نسبت به پنل های TFT کارایی بهتری دارد، البته پنل های Amoled-Super Amoled از بهترین کیفیت برخوردار هستند، غیر از پنل، عوامل اثرگذار دیگری مثل ابعاد و محافظ صفحه و رزولوشن نیز از معیارهای مهم انتخاب صفحه نمایش است که باید بررسی شوند، از میان برندهای معروف تبلت برای تدریس، مایکروسافت سرفیس،آیپد و سامسونگ گلکسی و تبلت لنوو نسبت به برندهای دیگری کاربرد بیشتری دارد

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

 

نوشته انتخاب بهترین تبلت برای تدریس اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.