انتشار تصاویر ثبت شده توسط دوربین هواوی P20 پرو در آستانه معرفی اسمارت‌فون P30 پرو

سال گذشته هنگامی‌که اعلام شد هواوی از یک گوشی پرچم‌دار سری P با دوربین 40 مگاپیکسلی و زوم تله‌فوتو 3 برابری رونمایی خواهد کرد؛ در وهله نخست باور چنین اقدامی دشوار بود، اما کمپانی نهایتا این هندست را روانه بازار کرد.

به لطف وجود حسگر 48 مگاپیکسلی ساخت سونی، امسال دوربین‌های رزولوشن بالا مجهز به فناوری ادغام پیکسلی احتمالا حتی در هندست‌های میان‌رده نیز به‌کار گرفته خواهند شد.

گزینه عکاسی شبانه با قابلیت نورپردازی تجمیعی نیز در حال فراگیر شدن است؛ اما دوربین هواوی P20 پرو کماکان رکورد بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را حفظ نموده است. با معرفی اسمارت‌فون هواوی P30 پرو و سیستم زوم پریسکوپی این هندست، پرچم‌دار نسل قبلی به حاشیه رانده خواهد شد. بزرگنمایی پریسکوپی نهایتا دستیابی به زوم حیرت‌انگیز 8 برابری را امکان‌پذیر می‌کند (با وجود ترفند زوم هیبریدی هوشمند هواوی این بزرگنمایی به 10 برابر خواهد رسید). اما کماکان می‌بینیم که حتی دوربین هواوی P20 پرو با زوم 3 برابری نیز هنگام عکاسی در دنیای واقعی نسبت به دوربین سایر گوشی‌ها انعطاف‌پذیری بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بعلاوه هواوی به ارتقا نرم‌افزار دوربین گوشی P20 پرو ادامه داده و الگوریتم‌های تطبیق و تشخیص صحنه را به‌صورت پیش‌فرض در حالت غیرفعال قرار داده است. همچنین زمان انتظار حالت عکاسی شبانه نیز کاهش یافته و کیفیت فوق‌العاده حالت پرتره نیز ارتقاء پیدا کرده است. الگوریتم‌های تفکیک اشیاء پس‌زمینه در حالت پرتره نیز با عملکرد دوربین آی‌فون قابل رقابت هستند.

همچنین هواوی در اسمارت‌فون P20 پرو از سیستم‌عامل اندروید پای به‌همراه یکی از جامع‌ترین مجموعه ژست‌های پیمایشی بهره برد و اصلاحات اعمال شده در زمینه مدیریت شارژ باتری نیز امکان استفاده 1 یا 2 روزه از گوشی با کاربری سنگین تا متوسط را فراهم کرد.

انتشار برخی تصاویر ثبت شده توسط دوربین هواوی P20 پرو، کاربران را برای مشاهده هندست جانشین یعنی هواوی P30 پرو به وجد خواهد آورد. این پرچم‌دار طی 2 هفته آینده در شهر پاریس رونمایی خواهد شد.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین هواوی P20 پرو در حالات شبانه، زوم و پرتره

اگرچه حالت پرتره هواوی P20 پرو از نظر محدوده دینامیکی صحنه‌ها و عکاسی در محیط‌های تاریک بهترین عملکرد ممکن را ندارد؛ اما حالت عکاسی شبانه و خصوصا زوم 3 تا 5 برابری دوربین عملکرد بی‌نظیری را از خود نشان داده‌اند. این موضوع در تصاویر فوق کاملا مشهود است. در انتها بایستی خاطرنشان کرد که به منظور بارگذاری سریع‌تر تصاویر، ابعاد آن‌ها تغییر یافته است.

نوشته انتشار تصاویر ثبت شده توسط دوربین هواوی P20 پرو در آستانه معرفی اسمارت‌فون P30 پرو اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.