انحصار تلگرام دلیل فیلترینگ آن؛ انحصارگری گریبان‌گیر سروش هم خواهد شد؟

یکی از مشکلات بسیاری از رسانه‌ها و کاربران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر در مورد ماجرای فیلترینگ تلگرام حرف‌های ضد و نقیضی است که از سوی مسئولین منتشر می‌شود. صحبت‌های فوری و بسیار دقیق! که از فیلترینگ تلگرام صحبت می‌کنند و مصاحبه‌های متناقضی که از عدم قطعیت این اتفاق سخن می‌گویند!

به گزارش آی‌تی‌رسان، رمضان‌علی سبحانی‌فر عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قطعیت فیلترینگ درست نیست و هنوز تصمیم قطعی برای مسدود شدن آن گرفته نشده و در صورتی که انحصار این پیام رسان شکسته شود، امکان ادامه فعالیت آن در کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود:

ما در حال حاضر بنایی بر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار کشور را نداریم و صحبت‌هایی که در مورد تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام می‌شود صرفا مصاحبه‌هایی است که به دلیل اصرار مسئولین نظام بر شکستن انحصار گفته می‌شود و ما به دنبال رفع این انحصار هستیم. هر پیام رسانی که در چارچوب قوانین کشور و به طور غیرانحصارگرایانه فعالیت کند، مشکلی برایش نخواهد بود و بنایی برای بستن آن نیز در کمیته نخواهد بود.

سبحانی‌فر در ادامه با اشاره به برنامه‌های مسئولین برای خارج کردن تلگرام از انحصار و دلایل احتمالی فیلترینگ این پیام رسان گفت:

در مورد فیلترینگ نیز صرفا شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه در صف بررسی فیلتر شدن قرار می‌گیرند و هر شبکه اجتماعی عاری از این محتوا می‌تواند در کشور فعالیت کند. ما به دنبال فرهنگ سازی و خارج کردن انحصار کشور از یک پیام رسان هستیم و نمونه بارز آن خروج صدا و سیما و بسیاری از مسئولین از تلگرام است که باعث می‌شود، افرادی که به دنبال اخبار این نهادها هستند صرفا از تلگرام پیگیر نباشند.

وی در پایان گفت:

وقتی که انحصار از پیام رسان خارجی مانند تلگرام برداشته شود و مردم به سمت پیام رسان داخلی رجوع کنند، اصراری نخواهد بود که سروش یا هر پیام رسان دیگر مورد استفاده قرار بگیرد و مردم مختار هستند از بین پیام رسان‌های داخلی یکی را برای استفاده انتخاب نمایند.

نوشته انحصار تلگرام دلیل فیلترینگ آن؛ انحصارگری گریبان‌گیر سروش هم خواهد شد؟ اولین بار در پدیدار شد.