انفجار هدفون‌های بلوتوث موجب مرگ یک کاربر در هندوستان شد

اخیرا در ایالت راجستان هند حادثه‌ای ناگوار روی داد و طی آن یک مرد 28 ساله پس از انفجار هدفون‌های بلوتوثی خود حین مکالمه با آن‌ها جان خود را از دست داد. علت احتمالی مرگ وی، ایست قلبی اعلام شد. جزئیات بیش‌تر در این زمینه پس از بررسی‌های پزشکان و انجام تحقیقات تکمیلی اعلام خواهد شد.

فرضیات مطرح شده تا به این لحظه نشان می‌دهند که مونتاژ بی‌کیفیت یا افزایش توان احتمالا عامل بروز انفجار بوده است. به هرحال هدفون‌ مستقیما درون گوش راکش کومار ناگار منفجر شد و به گوش (یا هر 2 گوش) وی آسیب رساند. در نتیجه نامبرده هوشیاری خود را از دست داد و مردم وی را به بیمارستان منتقل کردند. در آنجا پزشکان اعلام کردند که آقای ناگار احتمالا بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده است. البته این تشخیص دقیق نیست؛ زیرا ایست قلبی به اشکال مختلفی می‌تواند با مرگ مرتبط باشد.

انفجار هدفون‌های بلوتوث حین استفاده موجب مرگ یک نفر شد

بر اساس گزارشات آقای ناگار از هدفون بلوتوث برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس تلفنی استفاده کرده است. این هدفون‌ها به اسمارت‌فونی متصل بودند که به نوبه خود در حال شارژ بود. این موضوع احتمالا به نوعی با علت بروز انفجار در ارتباط است. در حالی‌که بسیاری از گزارشات تنها بر حادثه انفجار و مرگ مرد جوان متمرکز شده‌اند؛ اما گزارش وبسایت TV9Marathi دربردارنده اطلاعات قابل‌توجهی پیرامون علل احتمالی بروز حادثه است. در این گزارش اعلام شد که “برق ناگهان قطع شد و پس از وصل شدن مجدد آن، ایرفون درون گوش وی منفجر شد. انفجار مرگبار هدفون احتمالا از 2 عامل کیفیت پایین دستگاه و افزایش بالقوه توان که پس از قطع برق روی می‌دهد؛ ناشی شده است.”

در این میان به برند تولیدکننده هدفون اشاره نشده است؛ اما این مدل مشخصا توسط یکی از تولیدکنندگان محلی عرضه شده و در مکان‌هایی نظیر پمپ بنزین یا سایر خرده فروشی‌های کوچک به فروش می‌رسد. شایان به ذکر است که چنین حوادثی نه‌تنها برای محصولات ارزان‌قیمت و فاقد استانداردهای ایمنی روی می‌دهد؛ بلکه در محصولات الکترونیکی نسبتا گران‌قیمت نیز به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش وبسایت NotebookCheck چند سال پیش هدفون‌های بیتس یک خانم در پرواز پکن به ملبورن دچار انفجار شد. در ایالت فلوریدا نیز یک مرد اخیرا پیش از انفجار ایرپادهای اپل درون گوش‌های خود متوجه خروج دود از آن‌ها خارج شد و خوشبختانه بلافاصله آنها را از گوش خود خارج کرد. در گزارش اخیر به نام تجاری ایرفون‌ها اشاره نشده است؛ اگرچه کامنت‌های منتشر شده در توئیتر نشان می‌دهند که این دستگاه یک مدل ارزان‌قیمت از برندهای محلی بوده که در اماکنی نظیر پمپ بنزین‌ها به فروش می‌روند.

نوشته انفجار هدفون‌های بلوتوث موجب مرگ یک کاربر در هندوستان شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.