اوراکل دوباره شکایت از گوگل را مطرح کرد

اتهامات وارده طی پنج سال گذشته پیگیری شد و این بار شرکت اوراکل یک نبرد قضایی را در مقابل گوگل آغاز کرد. در گزارش‌های روز گذشته گفته شد این دو شرکت در دادگاه منطقه‌ای سانفرانسیسکو حاضر شده‌اند تا ادعاهای جدید اوراکل را گوش دهند.
 
 
بر اساس اتهامات وارده دادگاه فدرال یک کارشناس را احضار کرد و این کارشناسان توضیح داد پرونده حاضر علیه شرکت گوگل مغرضانه بوده و می‌بایست باطل شود.
«جیمز کیارل» از اساتید دانشگاه بریگام یانگ به عنوان کارشناس در این دادگاه حاضر شد و قاضی «ویلیام آلسوپ» پرونده را بررسی کرد.
 
در این پرونده بار دیگر اعلام شد که گوگل کدهای جاوا مربوط به شرکت اوراکل را مورد استفاده قرار داده و از آنها در سیستم عامل موبایلی محبوب خود یعنی اندروید استفاده کرده است. اوراکل یک پرونده قضایی در حوزه قانون کپی‌رایت تشکیل داده است و دادگاه‌های مختلف طی سالیان طولانی درگیر بوده‌اند تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. لازم به ذکر است ژوئن امسال دادگاه عالی آمریکا اتهام مربوطه را رد کرد.
کیارل در دادگاهی اپل علیه سامسونگ تشکیل داده بود هم حاضر شد و در این پرونده قضایی موقعیت او به عنوان منبع بررسی وضعیت متهم مطرح شد.
 
اوراکل در پرونده‌ای که ۱۵ اکتبر تشکیل داد اعلام کرد: «زمانی که او در پرونده اپل و سامسونگ به عنوان یک کارشناسان از سوی شرکت سامسونگ استخدام شد، اعلام کرد گوگل در جریان توسعه سیستم عامل اندروید از کدهای جاوا استفاده کرده است. یکی از مواردی که در آن پرونده اعلام شد این بود که اپل اصرار داشت سامسونگ تحلیل‌های دکتر کیارل را در اختیار گرفته است تا به هیئت ژوری اعلام کند ضررهایی که بر اساس رعایت نکردن حق امتیازها ایجاد شده، بسیار اندک بوده است».
لازم به ذکر است گوگل تمام ادعاهای مطرح شده از سوی اوراکل را رد می‌کند.