اولویت نخست در استراتژی توسعه ۵G: تحریک تقاضا و گسترش ارتباطات عمودی

سومین بسته محتوایی «وپس» به موضوع «ارتباطات عمودی و استراتژی توسعه نسل پنجم» اختصاص یافته است. 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نسل پنجم ارتباطات (5G) نیز همچون اینترنت اشیاء (IoT) در حال تبدیل شدن به مرکز اصلی توجهات اکوسیستم دیجیتال است و به نظر می‌رسد که عبارت "تجاری شدن 5G" را می‌توان هم ‌ارز وقوع یک "انقلاب" در این صنعت قلمداد نمود. 
 
فرهاد توکل همدانی‌، در خصوص این روند جهانی گفت: همکاری سازنده بازیگران فناور این حوزه را می‌توان در دو روند غالب حرکت وندورهای این حوزه و اپراتورهای پیشرو دانست که موتور محرکه پیشرفت نسل پنجم ارتباطات محسوب می‌شوند. 
 
مدیر گروه فراهم کننده محتوای «وپس» در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری‌های 3G و 4G‌ کشور در دوران آغازین خود بوده و هنوز به نقطه سر به سر نرسیده است، افزود: با اینحال برای عقب نماندن از این روند جهانی، گام نخست در تدوین استراتژی توسعه 5G کشور را باید در تحریک تقاضا و گسترش ارتباطات عمودی جستجو کرد نه در توسعه فناوری یا تنظیم مقررات.
 
توکل همدانی در پایان خاطرنشان نمود که در تدوین و تضمین اجرای این استراتژی و برای تأمین امنیت سرتاسری در ارتباطات نسل پنجم، نقش تسهیل گرانه و همگرا کننده سیاست‌گزاران و مدیران تصمیم‌گیر در نهادهای رگولاتوری غیر قابل چشم‌پوشی است.
 
علاقه مندان برای دسترسی به نسخه کامل بسته های محتوایی یاد شده، کافی است تا فرم اشتراک «وپس»  را تکمیل نمایند.