اولین نیروگاه بادی مستقر در دریای آمریکا آماده بهره‌برداری است

اولین نیروگاه بادی مستقر در دریای آمریکا آماده بهره‌برداری است

شرکت Deepwater Wind تقریبا اولین نیروگاه بادی مستقر در دریای ایالات متحده را در دست بهره‌برداری دارد. کارگران این شرکت پره‌های چهار توربین از پنج توربین را نصب کرده‌اند و کل کار ممکن است تا هفته آینده تمام شود. این نیروگاه ۳۰ مگاوات ظرفیت داشته و ساخت آن ۳۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

جفری گریبوفسکی مدیرعامل Deepwater Wind می‌گوید:

ما به مزرعه بادی خود افتخار می‌کنیم و فاز تست را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم. عملکرد مزرعه حتی در بدترین شرایط آب و هوایی موفقیت آمیز بوده است.

پس از سالها کش و قوس، صنعت ساخت نیروگاه‌های بادی مستقر در دریا در ایالات متحده در حال پاگرفتن است. فرماندار ماساچوست شرکت‌های برق را وادار کرده که در دهه آینده حداقل ۱۶۰۰ مگاوات برق از این نیروگاه‌ها خریداری کنند. ایالت نیویورک نیز در آینده نزدیک برنامه‌ای جامع برای بهره‌برداری و توسعه نیروگاه‌های بادی مستقر در دریا تدوین می‌کند. البته این گونه نیروگاه‌ها اعتراضاتی نیز در بر داشته است. به عنوان مثال، ماهیگیران به ساخت یک نیروگاه با ظرفیت ۴۶۸ مگاوات در سواحل ماساچوست اعتراض کردند.

اروپا اما در ساخت اینگونه نیروگاه‌های بادی پیشتاز است. در حالیکه این پروژه اولین پروژه ایالات متحده است، در اروپا و فقط در کشورهای انگلیس، آلمان و دانمارک، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی مستقر در دریا ساخته شده است. انگلستان نیز اخیرا مجوز ساخت بزرگترین نیروگاه بادی مستقر در دریا را با هزینه ساخت ۷.۸ میلیارد دلار صادر کرد.

Deepwater پروژه‌های بزرگتری نیز دارد. نیروگاه دیگر این شرکت با ظرفیت ۹۰ مگاوات، آماده دریافت مجوزهای لازم است.

نوشته اولین نیروگاه بادی مستقر در دریای آمریکا آماده بهره‌برداری است اولین بار در پدیدار شد.