اوپو فایند ایکس ۳ با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۰ و ۸ گیگابایت رم رسما معرفی شد

کمپانی اوپو اخیرا رویداد مربوط به هندست‌های سری فایند ایکس 3 خود را برگزار کرد و در جریان این مراسم از اسمارت‌فون اوپو فایند ایکس 3 پرو رونمایی شد. در این میان اگرچه پیرامون ورژن معمولی اوپو فایند ایکس 3 هیچ‌گونه جزئیات خاصی منتشر نشده بود؛ اما کمپانی چینی از این هندست نیز رونمایی کرد.

ورژن معمولی اوپو فایند ایکس 3 از مشخصاتی تقریبا مشابه با مدل پرو برخوردار است. در واقع تنها تفاوت این 2 اسمارت‌فون به نوع تراشه و ظرفیت حافظه رم آن‌ها مربوط می‌شود. اوپو فایند ایکس 3 با تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 870 و رم 8 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

صرفنظر از این موضوع هر 2 دستگاه از سیستم دوربین یکسانی بهره می‌گیرند. ماژول دوربین این هندست‌ها از 2 سنسور 50 مگاپیکسلی IMX 766 ساخت شرکت سونی با اندازه 1/1.56 اینچ (از نوع واید و اولتراواید)، لنز تله‌فوتو 13 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 5 برابری و بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری و یک دوربین ماکرو 3 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 60 برابری میزبانی می‌کند.

دوربین سلفی هندست از رزولوشن 32 مگاپیکسلی برخوردار است. همچنین نمایشگر 6.7 اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن 1440×3216 پیکسلی از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 5 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی اسمارت‌فون از طریق شارژ 65 واتی در بستر سیم و فناوری بی‌سیم 30 واتی قابل شارژ خواهد بود.

پیش‌فروش اوپو فایند ایکس 3 هم‌اکنون از طریق خرده فروشی JD.com آغاز شده است و فروش آن نیز از روز 19 مارس (29 اسفند ماه) شروع می‌شود. این هندست در 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، آبی و سفید و با 2 پیکره‌بندی متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی 4499 یوان قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که ورژن 8/256 گیگابایتی هندست با برچسب قیمتی 4999 یوانی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

بر اساس شایعات پیشین مشتریان در خارج از کشور چین صرفا قادر به خریداری اوپو فایند ایکس 3 پرو بوده و نسخه معمولی فایند ایکس 3 به‌صورت اختصاصی در بازار چین عرضه خواهد شد. عدم اشاره به این موضوع ضمن برگزاری مراسم رونمایی و عدم نمایش اوپو فایند ایکس 3 در وبسایت‌های غیرچینی از جمله موارد تائیدکننده سناریوی فوق به‌شمار می‌روند.

نوشته اوپو فایند ایکس 3 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 و 8 گیگابایت رم رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.