اوپو و ویوو با پشت سر گذاشتن هواوی و شیائومی، رتبه اول و دوم بازار اسمارت‌فون چین را از آن خود کردند!

اوپو و ویوو با پشت سر گذاشتن هواوی و شیائومی، رتبه اول و دوم بازار اسمارت‌فون چین را از آن خود کردند!

بنظر می رسد که چین نه تنها بزرگترین بازار اسمارت‌فون دنیاست، بلکه پویاترین بازار نیز هست. بر اساس آمار موسسه Counterpoint Research، اوپو و ویوو با پشت سر گذاشتن هواوی و شیائومی در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ در صدر جدول بازار اسمارت‌‌فون چین قرار گرفتند.

بین ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۱۶، اوپو و ویوو از نظر فروش اسمارت‌‌فون از هواوی و شیائومی پیشی گرفتند. اوپو در مدت مشابه سال گذشته، سهم ۹.۹ درصدی از بازار چین داشت. اما با رشد سریع، این سهم به ۱۶.۶ درصد در امسال رسیده که به این ترتیب می‌توان اوپو را پرفروش‌ترین برند چین دانست. در رده دوم، ویوو با سهم ۱۶.۲ درصدی قرار می‌گیرد که نسبت به سهم ۸.۸ درصدی پارسال، رشد خیره‌کننده‌ای نشان می‌دهد. جیمز یان از Counterpoint Research می‌گوید:

در طول بیست ماه گذشته، مبازره شدیدی برای کسب سه رتبه نخست بین سازندگان در جریان بوده است. ما شاهد هستیم که اوپو و ویوو توانستند رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دهند. این دو برند که تحت مالکیت گروه BBK هستند، در مجموع یک سوم بازار را زیر سلطه خود دارند و این موفقیتی بزرگ برای اوپو و ویوو است.

شیائومی که زمانی پرفروش‌ترین برند چین بود، اکنون به رتبه چهارم عقب رانده شده و سهم ۱۰.۶ درصدی را تجربه می‌کند. شیائومی در مدت مشابه ۲۰۱۵، سهمی ۱۴.۶ درصدی داشت. بنظر می‌رسد که حضور نداشتن در فضای فیزیکی، باعث شده که فروش شیائومی کاهش داشته باشد. هواوی نیز با اینکه در رتبه سوم قرار دارد، اما کاهش فروش زیادی نداشته و بیشتر به دلیل رشد خیره‌کننده اوپو و ویوو در این جایگاه خودنمایی می‌کند. هواوی سهم ۱۵ درصدی از بازار چین دارد. پرچمداران میت ممکن است به هواوی کمک کنند تا سهم خود را افزایش داده و خلا ناشی از گلکسی نوت ۷ را پر کند.

نیل شاه از Counterpoint Research می‌گوید:

رشد اوپو و ویوو عمدتا در گوشی‌های پایین رده تا بالا رده بوده و به این ترتیب توانستند سهم سامسونگ، لنوو و کول‌پد را بربایند. از آنجایی که سامسونگ در حال از دست دادن سهم بازار خود در گوشی‌های پریمیوم (بالای ۶۰۰ دلار) است، فرصتی فوق‌العاده برای این دو برند وجود دارد تا بتوانند به این بازار وارد شده و موقعیت خود را تثبیت کنند.

۹ ماه اول سال نیز، برای اپل چندان خوشایند نبود، اما آیفون ۷ ممکن است کمی سهم اپل را افزایش دهد، چون استقبال از آن بیشتر از آیفون ۶s است. گرچه فروش اپل در سه ماهه چهارم بیشتر می‌شود، اما فروش کلی همچنان نسبت به اوج کمتر بوده و اپل باید محصولی پیشرو ارائه کند تا بتواند سهم خود را در برابر برندهای محلی همچون هواوی، اوپو، ویوو و اخیرا LeEco حفظ کند. نمودارهای زیر شما را در شناخت بیشتر بازار اسمارت‌فون چین یاری می‌کند.

نوشته اوپو و ویوو با پشت سر گذاشتن هواوی و شیائومی، رتبه اول و دوم بازار اسمارت‌فون چین را از آن خود کردند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.