اپل احتمالا از استراتژی تجهیز همه محصولاتش به نمایشگر‌های اولد دست بکشد!

25342-34273-0-28048-22786-27977-170912-iPhoneX-l-l-xl اپل احتمالا از استراتژی تجهیز همه محصولاتش به نمایشگر‌های اولد دست بکشد!

شکی نیست گوشی آیفون ۱۰ به اندازه کافی فروش رفته است که اپل بتواند ادعا نماید میانگین قیمت فروش در سه ماه گذشته را شکسته است اما این رکوردشکنی قطعا به دلیل چرخه فوق‌العاده فروش و بازاریابی و ساخت تیزر‌های تبلیغاتی متعدد نبوده است بلکه به علت ارتقا و فروش گوشی آیفون با قیمت بی‌سابقه ۹۹۹ دلار بود.

iPhone-X-with-iPhone-8-and-iPhone-8-Plus-2 اپل احتمالا از استراتژی تجهیز همه محصولاتش به نمایشگر‌های اولد دست بکشد!

در حقیقت باید اعتراف نمود به همین دلیل نیز اولین گوشی آیفون مجهز به نمایشگر اولد، در سه ماه آخر فروش در ایالات متحده از گوشی‌های آیفون ۸ پلاس با صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی قدیمی به راحتی شکست خورد. هر چند قیمت آیفون ۸ پلاس نیز در ابتدا دستکمی از قیمت آیفون ۱۰ نداشت.

طبق ادعای رسانه‌های کره‌ای این عامل مهم‌ترین دلیلی است که این احتمال را تقویت می‌نماید شرکت اپل قصد داشته باشد در سال ۲۰۱۹ نیز برای کاهش هزینه تمام شده گوشی‌هایش و ارزان‌تر شدن قیمت عرضه آنها، دست از نمایشگر‌های ال سی‌دی نکشد. شرکت اپل در ادامه سال ۲۰۱۸ نیز قصد عرضه یک آیپد ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال‌سی‌دی را دارد تا بتواند بار دیگر در همین سال شاهد افزایش تقاضا با راه‌کار قیمت‌گذاری در دامنه قیمت پایین باشد و همان‌طور که گفته شد تنها راه کاهش هزینه‌های تولید را تغییر در صفحات نمایش یافته است.

cirpiphonemodelsq22018 اپل احتمالا از استراتژی تجهیز همه محصولاتش به نمایشگر‌های اولد دست بکشد!

در هر صورت به نظر می‌رسد اپل در اجرای این تصمیم جدی است و در سال آینده باید شاهد عرضه محصولاتی با نمایشگر‌های ال‌سی‌دی باشیم. به علاوه همانطور که ال‌جی نیز پیش‌تر اعلام نموده بود، آنها نمی‌توانند خطوط تولید ال‌سی‌دی را به طور اختصاصی برای ساخت نمایشگر‌های اولد اپل تغییر دهند. به عبارت دیگر باید گفت تصمیم اپل دقیقه نودی بوده و این مشکل نیز در اتخاذ تصمیم آنها دخیل بوده است. در هر حال هر دو فناوری مزایا و معایب خود را دارند ولی ارزان‌قیمت‌تر بودن نمایشگر‌های ال‌سی‌دی در این شرایط برگ برنده‌ آن محسوب می‌شود.

نوشته اپل احتمالا از استراتژی تجهیز همه محصولاتش به نمایشگر‌های اولد دست بکشد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.