اپل ادعا می‌کند که اتصال بلوتوث مانعی برای پیشرفت ایرپادهای این شرکت است

هنگامی‌که شرکت اپل برای نخستین بار از ایرپادهای خود رونمایی کرد؛ بسیاری از تولیدکنندگان هدفون، طراحی و قیمت‌گذاری آن‌را مورد تمسخر قرار دادند. با این‌حال امروزه ایرپادهای اپل به یکی از پرفروش‌ترین ابزارهای جانبی در جهان تبدیل شده و از آن زمان تا به امروز، شرکت اپل از مدل‌های جدید ایرپادز و سری ایرپادز پرو رونمایی کرده است.

کارشناسان معتقدند که کیفیت صدا لزوما نقطه قوت ایرپادهای اپل برای فروش بالا به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه این دستاورد مدیون سهولت کاربری و ارتباط با محصولات اپل است. با این‌حال اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اپل برای بهبود عملکرد و افزایش فروش ایرپادهای خود چه اقدامات دیگری را می‌تواند انجام دهد؟

به‌نظر می‌رسد که کشف پروتکل ارتباطی بی‌سیم جدید یکی از راهکارهای احتمالی محسوب می‌شود. این موضوع همان ایده‌ای است که گری گیوز نیز به آن اشاره می‌کند.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گری گیوز معاون ارشد واحد آکوستیک در شرکت اپل به‌شمار رفته و به سرپرستی تیم مسئول تولید ایرپادز نیز کمک کرده است.

در جریان مصاحبه آقای گیوز با وبسایت What HiFi از وی سوال شد که آیا بلوتوث می‌تواند به‌عنوان یکی از دلایل توقف پیشرفت ایرپادز و کیفیت صدای آن قلمداد شود؟ به‌نظر می‌رسد که پاسخ مدیر اجرایی اپل نیز به‌طور ضمنی مثبت بوده است. گری گیوز ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد:

“بدیهی است برای ارائه محتوایی که پیرامون آن صحبت می‌کنید؛ فناوری بی‌سیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما در این میان مواردی نظیر میزان تاخیر زمانی هنگام جابه‌جا نمودن سر نیز حائز اهمیت است. چنان‌چه فاصله زمانی میان حرکت سر و تغییر یا ثابت ماندن صدا بسیار طولانی باشد؛ در این‌صورت شما احساس بیماری خواهید کرد. بنابراین ما به منظور بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های فناوری بلوتوث بایستی روی این مقوله به شدت تمرکز کنیم. در این میان به منظور به حداکثر رساندن بهره‌وری یا دور زدن برخی محدودیت‌های بلوتوث می‌توان از ترفندهایی استفاده کرد. اما به بیان صادقانه بایستی اذعان کرد که ما نیازمند پهنای باند بیش‌تری هستیم. من بحث را در همین جا متوقف می‌کنم. ما خواهان دستیابی به پهنای باند بیش‌تر هستیم.”

اظهارات گری گیوز لزوما بدان معنا نیست که شرکت اپل روی توسعه فناوری بی‌سیم اختصاصی خود کار می‌کند. در واقع غول کوپرتینویی به منظور ارتقاء عملکرد ایرپادهای خود می‌تواند از فناوری‌های دیگری استفاده کند. با این‌حال برای روشن شدن موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

نوشته اپل ادعا می‌کند که اتصال بلوتوث مانعی برای پیشرفت ایرپادهای این شرکت است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.