اپل اعلام کرد که در نسخه iOS 12 قابلیت Face ID از چهره دو فرد مختلف پشتیبانی می‌کند

Face-ID-Header اپل اعلام کرد که در نسخه iOS 12 قابلیت Face ID از چهره دو فرد مختلف پشتیبانی می‌کند

به نظر می‌رسد شرکت اپل در به‌روزرسانی نسخه iOS 12 از قابلیت چند کاربری برای ویژگی شناسایی چهره یا Face ID پشتیبانی نماید. طبق اطلاعات منتشر شده در نسخه آزمایشی iOS 12 به کاربر این اجازه داده می‌شود تا برای گوشی‌های آیفون X خود در تنظیمات بخش Face ID یک چهره جایگزین را نیز تعیین کند.

iOS-12-beta-hints-at-future-iPad-with-display-notch-and-Face-ID-450x300 اپل اعلام کرد که در نسخه iOS 12 قابلیت Face ID از چهره دو فرد مختلف پشتیبانی می‌کند

در توضیحات اپل گفته شده علاوه بر اینکه Face ID توانایی یادگیری و به خاطر سپردن حالت چهره و نحوه نگاه کردن کاربر خود را خواهد داشت بلکه امکان معرفی یک چهره جایگزین نیز برای آن فراهم شده است. پیش از این امکان تعیین چند کاربر برای شناسه اثر انگشت در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون وجود داشت ولی این برای اولین بار است که محدودیت تک‌کاربره بودن شناسایی چهره برداشته شده است و فعلا دو چهره را می‌توان به یک گوشی معرفی نمود. البته چندین گزارش در رابطه با باز شدن قفل گوشی‌های آیفون با چهره دوقلو‌ها و حتی افراد دارای چهره مختلف گزارش شده که ممکن است با توسعه این ویژگی جدید Face ID مرتبط بوده باشند.

با این حال این ویژگی جدید مشخصا برای تشخیص کاربر در ظاهر و پوشش‌های متفاوت طراحی شده بود (برای مثال در زمان استفاده از کلاه، عینک و …) اما مهندسان اپل و آزمایش‌کنندگان متوجه شدند که این ویژگی حتی با چهره‌های کاملا متفاوت و افراد دیگر نیز کار می‌کند. برخی منابع حتی این احتمال را نیز می‌دهند که توسعه این قابلیت در رابطه با فعالیت اپل برای آماده‌سازی قابلیت اسکن و شناسایی چهره در آی‌پد‌های جدید باشد.

گزارشات جدید حاکی از آن است که اپل در حال طراحی یک آی‌پد جدید با قابلیت اسکن چهره کاربر و فاقد دکمه هوم است که به احتمال زیاد در سال آینده باید شاهد معرفی و عرضه آن در بازار باشیم. پس وجود قابلیت چهره اضافی برای اسکنر شناسایی چهره می‌تواند یک مزیت خوب برای این آی‌پد جدید محسوب گردد. در هر صورت این ویژگی یکی از درخواست‌ها و موارد مورد علاقه کاربران آیفون X نیز هست زیرا افراد بسیاری خواهان پشتیبانی از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند خود بودند. در حقیقت پشتیبانی از شناسایی چهره چند فرد به کاربر این امکان را می‌دهد تا اگر در منزل اعضای خانواده از یک دستگاه آی‌پد استفاده می‌کنند و یا در محیط‌های آموزشی که افراد مختلفی به یک دستگاه دسترسی دارند، بتوانند راحت‌تر از آن استفاده کرده و آن را بین خودشان به اشتراک بگذارند.

نوشته اپل اعلام کرد که در نسخه iOS 12 قابلیت Face ID از چهره دو فرد مختلف پشتیبانی می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.