اپل: افشای اطلاعات محصولات معرفی‌ نشده به منافع کاربران آسیب می‌زند

 
اپل با ارسال یک نامه «توقف و انصراف» به یک شهروند چینی بر موضع خود نسبت به مقابله با نشت اطلاعات مربوط به سخت‌افزارهای این شرکت تاکید و اعلام کرد که افشای این اطلاعات را برای مصرف‌کنندگان خود مضر می‌داند.
 
به گزارش Vice، اپل در نامه‌ای که به یکی از افشاکنندگان مشهور چینی و فروشنده سخت‌افزارهای پروتوتایپ این شرکت ارسال کرده، می‌گوید تبلیغات غیرمجاز پیرامون محصولات معرفی‌ نشده و تحت گمانه‌زنی با تقلیل میزان غافل‌گیری‌های روز عرضه بر منافع مصرف‌کنندگان آسیب وارد می‌کند.
 
در نامه اپل آمده است: «چنین رخدادهایی به منافع مصرف‌کنندگان و اپل زیان می‌رساند. بنابراین بدیهی است که وقتی اطلاعات منتشر نشده درباره طراحی و عملکرد محصولات اپل محرمانه نگه داشته می‌شود، این محرمانگی ارزش حقیقی و بالقوه دارد.»
 
کوپرتینویی‌ها به برخوردار بودن از قابلیت غافل‌گیر کردن مصرف‌کنندگان افتخار می‌کنند، ولی افشای گسترده اطلاعات در سال‌های اخیر این امکان را تا حد زیادی از آن‌ها گرفته است. در حال حاضر افشاکنندگان، تحلیلگران و رسانه‌های بزرگی هستند که سعی دارند برای اولین بار اطلاعات مربوط به پروژه‌ها و محصولات اپل را فاش کنند.
 
سازنده آیفون می‌گوید: «اپل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای حفظ محرمانگی اطلاعات پیش از عرضه رسمی محصولات اجرا کند و مطمئن شود که با معرفی هر محصول جدید می‌تواند مردم را غافل‌گیر کند. حفظ اسرار نوآوری‌های فنی اپل بخش مهمی از DNA این شرکت است.»
 
اپل مدعی است که تبلیغات سخت‌افزارهای معرفی‌ نشده منجر به افشای غیرقانونی اسرار تجاری شرکت می‌شود. در این مورد، افشاکننده چینی حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به محصولات معرفی‌ نشده و تحت گمانه‌زنی اپل را منتشر کرده تا در شبکه‌های اجتماعی به شهرت گسترده‌ای برسد و تعداد دنبال‌کنندگانش را افزایش دهد.
 
میزان تقاضا برای کسب اطلاعات درباره آیفون، آیپد، اپل واچ و کامپیوترهای مک آن‌قدر زیاد شده که گروهی از افراد عملا به کار افشای این اطلاعات مشغولند. این افراد اطلاعات خود را از کارکنان کارخانه‌های چینی اپل به دست می‌آورند و آن‌ها را در فضای اینترنت به اشتراک می‌گذارند. اپل چند وقت پیش هم به یکی از افشاکنندگان معتبر اطلاعات این شرکت هشدار داده بود.