اپل اکانت توسعه‌دهنده شرکت Epic را مسدود کرد

به‌نظر می‌رسد که روابط میان اپل و شرکت Epic روبه وخامت گذاشته است؛ چرا که اپل حساب‌کاربری توسعه‌دهنده Epic را رسما مسدود کرد. این پدیده بدان معناست که چنان‌‌چه در گذشته بازی‌های شرکت Epic را دانلود نموده و در ادامه آن‌ها را از دستگاه آی‌فون یا آی‌پد خود حذف کرده‌اید؛ در این‌صورت شانس با شما یار نخواهد بود؛ چرا که اکنون دیگر نمی‌توانید این اپلیکیشن‌ها را مجددا دانلود نمایید.

اپل در بیانیه صادر شده خود اعلام کرد: “ما بابت اقدام ناگزیر خود مبنی بر فسخ حساب‌کاربری Epic Games در فروشگاه اپ استور متاسف هستیم. ما طی سالیان متمادی در زمینه عرضه و انتشار محصولات مختلف Epic Games با تیم این شرکت همکاری نموده‌ایم. دادگاه به Epic توصیه کرد تا همزمان با پیشرفت پرونده حقوقی خود از دستورالعمل‌های اپ استور تبعیت نماید؛ دستورالعمل‌هایی که Epic طی یک دهه گذشته رعایت نموده و تا پیش از ایجاد شرایط فعلی نیز به آن‌ها پایبند بوده است.

اپل در ادامه افزود: “Epic دست به نافرمانی زده است. در عوض آن‌ها با انتشار به‌روزرسانی‌های فورتنایت مرتبا در راستای نقض دستورالعمل‌ها و قوانین اپ استور گام برمی‌دارند. چنین رفتاری در مقایسه با سایر توسعه‌دهندگان فعال در اپ استور ابدا منصفانه نبوده و مشتریان را در میانه نبرد آن‌ها سردرگم می‌کند. امیدواریم که در آینده بتوانیم مجددا با یکدیگر همکاری کنیم؛ اما متاسفانه این موضوع امروز امکان‌پذیر نیست.”

اپل پیش‌تر اعلام کرد که در صورت تبعیت نمودن Epic از قوانین آن‌ها با کمال میل حاضر به بازگرداندن فورتنایت به فروشگاه اپ استور هستند. اما به‌نظر می‌رسد که Epic کماکان بر مواضع سرسختانه خود پافشاری می‌کند.

نوشته اپل اکانت توسعه‌دهنده شرکت Epic را مسدود کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.