اپل با استخدام مهندسان سابق شرکت مرسدس به‌دنبال توسعه تیم تولید Apple Car است

اکنون بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شرکت اپل روی توسعه خودروی برقی و فناوری خودران اختصاصی خود کار می‌کند. هنوز مشخص نیست که اپل در صدد تولید یک محصول واقعی و فروش آن به مشتریان است یا صرفا قصد دارد فناوری توسعه‌یافته توسط خود را به سایر شرکت‌ها بفروشد. اما اکنون می‌دانیم که غول کوپرتینویی در حال گسترش تیم توسعه‌دهنده Apple Car است.

بر اساس گزارش جدید وبسایت MacRumors، شرکت اپل در آخرین اقدام خود 2 مهندس سابق کمپانی خودروسازی مرسدس را به خدمت گرفته است. این افراد در زمینه تولید انبوه خودروها، فرمان، دینامیک، نرم‌افزار و مدیریت پروژه دارای تجربه فراوان هستند. یکی از مهندسان جدیدا استخدام شده اکنون سمت مهندس طراح محصول در گروه پروژه‌های ویژه اپل را بر عهده دارد.

اگرچه جزئیات مربوط به فعالیت این افراد در شرکت اپل صریحا اعلام نشده است؛ اما سابقه فعالیت آن‌ها در شرکت مرسدس واقعیتی است که نشان می‌دهد این افراد به‌دلیل تجارب خود در حوزه صنعت خودرو به استخدام اپل در آمده‌اند. این نخستین بار نیست که اپل چنین نیروهای باتجربه‌ای را استخدام می‌کند. در واقع غول کوپرتینویی پیش‌تر تعدادی از افراد با سابقه فعالیت در شرکت‌های پورشه، فولکس واگن، BMW، آئودی و تسلا را نیز به خدمت گرفته است.

با این اوصاف اپل پیرامون برنامه‌های خود در زمینه خودرو هنوز هیچ چیز را تائید نکرده است. اگرچه اکنون می‌دانیم که این شرکت سرگرم تست فناوری خود در جاده‌های عمومی بوده و بر اساس آخرین شایعات، تولید انبوه Apple Car در سال 2024 آغاز خواهد شد.

نوشته اپل با استخدام مهندسان سابق شرکت مرسدس به‌دنبال توسعه تیم تولید Apple Car است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.