اپل با معرفی آی‌فون ۸ به اولین شرکت تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد!

همان‌طور که می‌دانید با ارزش‌ترین کمپانی حال‌حاضر دنیا اپل بوده و این جایگاه را مدیون موفقیت محصولی چون آی‌فون است. درحال‌حاضر این شرکت در بازار 752 میلیارد دلار ارزش دارد و طبق گفته‌های تحلیل‌گر درکسل همیلتون که با نام برایان وایت تحلیل می‌کند، اپل به‌زودی اولین شرکت در دنیا خواهد شد که ارزشی برابر با یک تریلیون دلار دارد. به گفته وی، کمپانی این موقعیتش را قطعا مدیون آی‌فون 8 خواهد بود.

با وجود این تفاصیل و با این‌که باورش بسیار سخت است، جالب است بدانید که اپل از نظر سهام، یکی از کم‌ارزش‌ترین شرکت‌هایی بوده که در ایالات متحده فعالیت تجاری می‌کند. وایت دراین‌باره چنین می‌گوید:

نسبت 16:9 را در نظر بگیرید، البته منظورم نسبت صفحه نمایش آی‌فون نیست، بلکه این عدد نشان‌دهنده نسبت قیمت به سود کمپانی است که اعلام ‌می‌کند به ازای هر 1 دلار در هر سهم از درآمد خالص، ارزش سهام اپل 16.90 دلار است. این درحالی است که کمپانی‌های دیگری چون گوگل با ارزش 31 دلاری، آمازون با ارزش 183 دلاری و مایکروسافت با ارزش 30 دلاری، دارای نسبت قیمت به سود تقریبا دوبرابر و حتی بیش‌تر از اپل هستند.

طبق گفته‌های وایت، کمپانی در ماه مه گذشته از این نظر آخرین جایگاه را داشت، هرچند طبق پیش‌بینی او طی دوازده ماه آینده اوضاع فرق می‌کند و این رقم به 202 دلار می‌رسد. با 5.4 میلیارد سهم، اپل برای این‌که بخواهد به عدد جادویی یک تریلیون برسد، باید ارزش سهامش را به 185 دلار برساند.

آی‌فون 8

با عرضه اپل هوم‌پاد در ماه دسامبر احتمالش زیاد است که واکنش سرمایه‌گذاران به‌قدری مطلوب باشد که شرکت تا پیش از پایان سال جاری میلادی به خواسته‌اش یعنی تریلیون دلاری شدن دست یابد.

نوشته اپل با معرفی آی‌فون 8 به اولین شرکت تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد! اولین بار در پدیدار شد.