اپل برنامه تعمیر سلف سرویس برای مک‌بوک‌های خود را راه‌اندازی کرد

شرکت اپل در روز گذشته اعلام کرد که برنامه تعمیر سلف سرویس برای دستگاه‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر را راه‌اندازی کرده است. کاربران می‌توانند دفترچه راهنمای تعمیرات و قطعات و ابزارهای اصلی اپل را از طریق فروشگاه تعمیر سلف سرویس کمپانی دریافت نمایند.

اپل برنامه تعمیر سلف سرویس خود را به مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر تعمیم داده و به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های معیوب خود را در محیط منزل تعمیر نمایند. برنامه تعمیر سلف سرویس اپل برای تمامی مدل‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر که مجهز به تراشه‌های سری M1 اپل هستند؛ قابل دسترس است.

بر اساس اعلام اپل، کاربران برای هر مدل بیش از 10 نوع سرویس تعمیراتی مختلف را دریافت خواهند کرد. این تعمیرات شامل صفحه‌نمایش، کیس فوقانی، باتری، تاچ‌پد و سایر اجزا می‌شود. این نخستین بار نیست که اپل از برنامه تعمیر سلف سرویس برای محصولات خود رونمایی می‌کند. همچنین غول کوپرتینویی از اوایل سال جاری برنامه تعمیر سلف سرویس را برای گوشی‌های سری آی‌فون 12 و آی‌فون 13 راه‌اندازی نموده است. از این پس خدمات تعمیرات برای مدل‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو به همان روش در حال اجرا برای گوشی‌های آی‌فون‌ ارائه خواهند شد. کاربران پیش از مراجعه به فروشگاه تعمیرات سلف سرویس و سفارش ابزارها و قطعات مورد نیاز ابتدا بایستی دفترچه راهنمای تعمیرات را بررسی نمایند.

کاربرانی که مایل هستند تا مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر معیوب خود را برای یک نوبت تعمیر نمایند؛ با پرداخت مبلغ 49 دلار می‌توانند کیت‌های اجاره‌ای سلف سرویس جهت اجرای تعمیرات را تهیه کنند. کیت ابزار تعمیرات برای مدت یک هفته و با ارسال رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند قطعات معیوب را جهت بازیافت برای اپل ارسال نمایند.

اپل از اواخر سال جاری میلادی برنامه تعمیرات سلف سرویس را در کشورهای دیگر نیز آغاز خواهد کرد. این برنامه ابتدا از کشورهای اروپایی آغاز می‌شود. غول کوپرتینویی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “برای اکثریت قریب به اتفاق مشتریانی که فاقد تجربه تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی هستند؛ مراجعه به یک تعمیرگاه حرفه‌ای با تکنسین‌های خبره که اژ قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند؛ کماکان بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای تعمیر دستگاه‌های معیوب به‌شمار می‌رود.”

نوشته اپل برنامه تعمیر سلف سرویس برای مک‌بوک‌های خود را راه‌اندازی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.