اپل برنامه تعمیر سلف سرویس خود در ایالات‌متحده را رسما آغاز کرد

سال گذشته شرکت اپل از برنامه تعمیر سلف سرویس خود برای کاربران رونمایی کرد. بر اساس اعلام کمپانی، این برنامه بیش از 200 قطعه و ابزار تعمیراتی اصلی اپل برای هندست‌های سری آی‌فون‌ 12، آی‌فون 13 و مدل جدیدتر آی‌فون SE 2022 را در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار خواهد داد.

اکنون این برنامه در ایالات‌متحده راه‌اندازی شده و کاربران مقیم این کشور به آسانی می‌توانند قطعات مورد نیاز را سفارش داده و دستگاه‌های خود را درون منزل تعمیر نمایند. بدین‌ترتیب کاربران آی‌فون می‌توانند قطعات مورد نظر خود را از فروشگاه تعمیر سلف سرویس اپل (Apple Self Service Repair Store) انتخاب کرده و سفارش دهند. همچنین این افراد به منظور دریافت اعتبار از فروشگاه می‌توانند قطعات قدیمی گجت‌های خود را برای اپل ارسال نمایند. حتی گزینه‌‌ای جهت اجاره ابزارهای تعمیر با هزینه 49 دلار در هفته وجود دارد که موجب می‌شود تا کاربران برای تعمیر گوشی خود ملزم به خریداری برخی تجهیزات خاص نباشند.

فروشگاه Self Service Repair دارای قطعاتی نظیر نمایشگر، باتری، اسپیکر، ماژول‌های دوربین، سینی سیم‌کارت، موتور لرزشی Taptic و مجموعه‌ای از قطعات یدکی متفرقه شامل پیچ، مهره و آچار است. قیمت‌گذاری قطعات بسته به نوع دستگاه متغیر بوده و به‌عنوان مثال پکیج نمایشگر آی‌فون 13 شامل صفحه‌نمایش، کیت پیچ‌های مخصوص، چسب و پیچ‌های امنیتی) با قیمت‌گذاری 269.95 دلار عرضه شده و پکیج باتری یدکی نیز 70.99 دلار قیمت‌گذاری شده است. ارسال نمایشگر قدیمی برای فروشگاه، اعتبار 33.60 دلاری را برای کاربران به ارمغان آورده و مرجوع نمودن باتری قدیمی نیز درآمد 24.15 دلاری را به‌همراه خواهد داشت.

اپل خاطرنشان می‌کند که برنامه تعمیر سلف سرویس برای آن‌دسته از کاربرانی در نظر گرفته شده که از پیچیدگی‌های تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی مطلع بوده و در این زمینه دارای تجربه هستند. همچنین غول کوپرتینویی با صراحت اعلام می‌کند که تعمیر گوشی با استفاده از قطعات تهیه شده در برنامه تعمیر سلف سرویس موجب ابطال گارانتی دستگاه نخواهد شد. با این‌حال هرگونه آسیب سخت‌افزاری که احتمالا حین فرآیند تعمیر روی دهد؛ تحت پوشش خدمات گارانتی قرار نخواهد گرفت.

پکیج‌های قطعات یدکی آی‌فون 13 همراه با قیمت‌گذاری آن‌ها

برخی تعمیرات نظیر تعویض نمایشگر به منظور تکمیل فرآیند تعمیر نیازمند نرم‌افزار پیکره‌بندی سیستم هستند. بنابراین کاربران به منظور تکمیل فرآیند تعمیر بایستی از طریق چت آنلاین یا برقراری تماس تلفنی با واحد پشتیبانی Apple Self Service Repair Store ارتباط برقرار نموده و نرم‌افزار پیکره‌بندی سیستم را راه‌اندازی نمایند.

اپل اعلام کرده که برنامه تعمیر سلف سرویس نهایتا کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌های بومی Apple Silicon را نیز تحت پوشش قرار داده و در سایر مناطق نیز راه‌اندازی خواهد شد. این برنامه مشخصا در اواخر سال 2022 در کشورهای اروپایی راه‌اندازی خواهد شد.

نوشته اپل برنامه تعمیر سلف سرویس خود در ایالات‌متحده را رسما آغاز کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.