اپل به‌دنبال تولید گوشی‌های آی‌فون از مواد اولیه بازیافتی است

شرکت اپل با تمام قوا تلاش می‌کند تا در زمینه حفاظت از محیط زیست با یک شرکت سبز همکاری نماید. این همکاری میزان انتشار آلاینده‌ها در هوا را کاهش داده و موجب استفاده فعالانه از انرژی‌های تجدیدپذیر و مواد بازیافتی خواهد شد. اپل آینده خود را در استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت جستجو می‌کند و قصد دارد تا در تولید آی‌فون‌های خود از مواد اولیه کاملا تجدیدپذیر استفاده نماید. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در جریان برگزاری اجلاس VivaTech به این موضوع اشاره کرد. وی اعلام کرد که کمپانی اپل در آینده استفاده از منابع زمینی را متوقف نموده و به منابع تجدیدپذیر تکیه خواهد کرد.

مدیرعامل اپل مشخصا اشاره کرد که در حال حاضر این شرکت یکی از کمپانی‌هایی است که میزان انتشار کربن در اتمسفر را به صفر رسانده است. اکنون افزایش آگاهی مردم در رابطه با ماهیت طبیعی و خنثی کربن یکی از چالش‌های پیش رو محسوب می‌شود. اپل امیدوار است تا در کل زنجیره تولید تا مصرف‌کننده نهایی به کربن خنثی دست پیدا کند. این کمپانی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قصد دارد که تا سال 2030 به این هدف دست پیدا کند.

اپل در حال حاضر بایستی بابت به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی به خود ببالد. به‌عنوان مثال 40 درصد از آلومینیوم مورد استفاده در ساخت کامپیوترهای مک بازیافت می‌شود. بعلاوه 98 درصد از عناصر کمیاب زمینی مورد استفاده در سری آی‌فون 12 نیز قابل بازیافت هستند. غول کوپرتینویی در راستای نگرانی خود پیرامون آلودگی محیط زیست و کاهش اثر کربنی از عرضه آداپتور شارژ در جعبه اسمارت‌فون‌های خود صرفنظر کرده است.

کمپانی مونتاژکننده آی‌فون در خصوص وخیم‌تر شدن وضعیت عرضه قطعات الکترونیکی هشدار داد

 شرکت Hon Hai Precision Industry Co موسوم به فاکسکان بزرگترین تولیدکننده قراردادی تجهیزات الکترونیکی در جهان و شریک اصلی اپل در زمینه مونتاژ گوشی‌های آی‌فون هشدار داده است که بحران جهانی عرضه محصولات الکترونیکی که صنایع الکترونیک و خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است؛ در دوره 3 ماهه جاری وضعیت وخیم‌تری پیدا خواهد کرد.

این کمپانی در دوره 3 ماهه نخست سال با پیامدهای ناشی از کمبود قطعات کنار آمد و به حاشیه سود بالاتر از حد انتظار دست یافت. سودآوری خالص کمپانی معادل 28.2 میلیارد دلار تایوان (معادل 1 میلیارد دلار آمریکا) بود؛ در حالی‌که پیش‌بینی تحلیل‌گران از سودآوری تقریبی 24.4 میلیارد دلار تایوان حکایت داشت.

کمپانی فاکسکان روز جمعه اعلام کرد که درآمد دوره 3 ماهه دوم نیز احتمالا در همین سطح باقی خواهد ماند. همانند دوره 3 ماهه قبلی، رشد تولید در حوزه تجهیزات و قطعات الکترونیکی مصرفی با رشد کندتر بخش‌های سرور و رایانه جبران می‌شود. بخشی از این پدیده از کمبود قطعات ناشی می‌شود. یانگ لیو؛ ریاست فاکسکان در جریان یک تماس ویدیو کنفرانس هشدار داد که مشکل کمبود قطعات در 3 ماهه دوم امسال به‌مراتب شدیدتر از 3 ماهه نخست خواهد بود. وی هشدار قبلی مبنی بر ادامه کمبود نیمه‌هادی تا 3 ماهه دوم سال 2022 را تکرار کرد و اعلام نمود که تاثیر این وضعیت بر کسب‌وکار کمپانی از مرز 10 درصد فراتر نخواهد رفت.

بر اساس اظهارات یانگ لیو طی ماه گذشته مشکل کمبود قطعات از اواخر ماه مارس وخیم‌تر خواهد شد. سابقه کمبود برخی قطعات اکنون به 52 هفته رسیده است. به گفته آقای لیو اگرچه قیمت اجزاء و مواد اولیه خام افزایش یافته است؛ اما تاثیر کمبود قطعات الکترونیکی بر فاکسکان محدود خواهد بود. وی افزود که کمپانی کماکان به تحقق حاشیه سودآوری 7 درصدی متعهد است.

نوشته اپل به‌دنبال تولید گوشی‌های آی‌فون از مواد اولیه بازیافتی است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.