اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری بیش‌تر در مراکز خرده فروشی‌ خود است

خرده فروشی‌های شرکت اپل نه‌تنها به‌عنوان مراکزی جهت خریداری محصولات جدید توسط مشتریان شناخته می‌شوند؛ بلکه افراد با مراجعه به این فروشگاه‌ها از فرهنگ و فلسفه برند آمریکایی نیز آگاه خواهند شد. علیرغم رشد چشمگیر فروش آنلاین محصولات اپل طی سالیان اخیر غول کوپرتینویی کماکان مایل است تا سرمایه‌گذاری بیش‌تری را در خرده فروشی‌های خود انجام دهد. بعلاوه کمپانی به‌دنبال افتتاح فروشگاه‌های جدید در سراسر جهان است.

به گفته نشریه بلومبرگ Deirdre OBrien؛ معاون ارشد واحد خرده فروشی اپل در مصاحبه با Funke Mediengruppe اعلام کرد که کمپانی تلاش‌های خود برای احداث خرده فروشی‌های شگفت‌انگیز را کاهش نخواهد داد. در این گزارش خاطرنشان شده که شرکت اپل طی دوران شیوع ویروس کرونا در زمینه فروش آنلاین پیشرفت بسیار زیادی داشته است؛ چرا که چندین فروشگاه این شرکت ناچارا فعالیت خود را برای مدت چند ماه تعطیل کردند.

با این‌حال چنین پدیده‌ای بدان معنا نیست که اپل از توسعه خرده فروشی‌های خود چشم‌پوشی خواهد کرد. خانم OBrien به مشتریان علاقه‌مند به مراجعه حضوری به اپل استورها اطمینان می‌دهد که فروشگاه‌های جدیدی در شرف تاسیس هستند. وی همچنین استدلال می‌کند که اگرچه وبسایت اپل برای ارائه اطلاعات بیش‌تر پیرامون محصولات و خدمات کمپانی ابزاری فوق‌العاده است؛ اما برای دستیابی به تجربه‌ای واقعی از یک محصول هیچ چیز جای مراجعه حضوری به فروشگاه را پر نخواهد کرد.

وی افزود: “افراد با مراجعه به وبسایت آنلاین ما می‌توانند به اطلاعات فراوانی پیرامون محصولات اپل دسترسی پیدا کنند؛ اما در یک فروشگاه فیزیکی مشتریان قادر به لمس محصولات و درک تجربه استفاده از آن‌ها خواهند بود. بنابراین ما به‌دنبال احداث فروشگاه‌های بیش‌تری هستیم.”

هفته گذشته شرکت اپل یک خرده فروشی جدید را در محله تاریخی Via del Corso شهر رم افتتاح کرد. ساختمان Palazzo Marignoli به منظور حفظ تاریخ و فرهنگ محلی با معماری اصیل خود بازسازی شد. این اقدام نه‌تنها بنای فوق را به یکی از شاخص‌ترین فروشگاه‌های اپل تبدیل نموده است؛ بلکه این بنا به منزله موزه‌ای است که مراجعه‌کنندگان به فروشگاه از آن بازدید می‌کنند. این پدیده به تنهایی نشان می‌دهد که کمپانی اپل کماکان به ارتقاء تجربه مشتریان در خرده فروشی‌های خود متعهد است.

نوشته اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری بیش‌تر در مراکز خرده فروشی‌ خود است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.