اپل به‌دنبال عرضه ایرپادز پرو لایت بدون قابلیت حذف نویز فعال است

نشریه کره‌ای The Elec امروز گزارش داد که بر اساس اعلام چندین مدیر فعال در حوزه صنعت، کمپانی اپل عرضه ورژن لایت ایرفون‌های ایرپادز پرو خود را تائید نموده است. ایرپادز پرو از فناوری حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند؛ اما ورژن آینده فاقد چنین قابلیتی است. با این‌حال نسخه لایت با قیمت‌گذاری ارزان‌تری به بازار عرضه خواهد شد. اپل با هدف افزایش سهم خود از بازار هدست‌های بی‌سیم تصمیم به عرضه چنین محصولی گرفته است.

مشتریان بالقوه ایرپادز پرو لایت افرادی هستند که به شکل و طراحی ایرپادز پرو احتیاج دارند؛ اما در عین‌حال به فناوری حذف نویز نیاز چندانی ندارند.

این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که شرکت اپل به منظور توسعه محصولی با سیستم یکپارچه (SiP)، تراشه درایور Air-Pop و تراشه H1 با یک کمپانی کره‌ای تامین‌کننده مواداولیه همکاری می‌کند. سیستم جدید Lite SiP در مقایسه با SiP دایروی فعلی احتمالا از یک ساختار مربعی‌شکل ساده بهره خواهد برد. بررسی کیفی این هدست طی سال جاری انجام خواهد شد و تولید آن نیز در سال آینده کلید خواهد خورد.

ایرپادهای اپل عملکرد بسیار مطلوبی از خود ارائه می‌دهند

رسانه‌های کره‌ای خاطرنشان می‌کنند که پس از عرضه ایرپادز پرو در ماه اکتبر سال گذشته، اپل تصمیم گرفت تا ورژن لایت این هدست را به بازار عرضه کند. با این‌حال در آن مقطع زمانی فروش ایرپادز پرو بیش از حد مورد انتظار بود. لذا کمپانی آمریکایی به منظور اطمینان از کسب درآمد حداکثری برنامه‌های خود برای عرضه ورژن لایت را لغو کرد.

در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی سری ایرپادز اپل با کسب بیش‌ترین میزان سهم از بازار (حدودا برابر با 29 درصد) رتبه نخست را به خود اختصاص داد. اما به‌دنبال عرضه محصولات تولید شده توسط برندهایی نظیر شیائومی، سامسونگ، JBL، QCY و سایر شرکت‌ها سهم ایرپادهای اپل از بازار تا حدودی کاهش یافت.

کاتالوگ‌های فعلی اپل شامل 2 مدل مختلف ایرپادز یعنی ایرپادهای کلاسیک نسل دوم و مدل کاملا جدید ایرپادز پرو هستند. ایرپادز پرو با قالب طراحی داخل گوشی و قابلیت حذف نویز فعال متمایز می‌شود. با در نظر گرفتن قیمت ایرپادهای استاندارد با جعبه شارژ بی‌سیم به وجود اختلاف قیمت 90 دلاری میان این 2 هدفون پی خواهیم برد. به منظور روشن شدن عملکرد و قیمت‌گذاری ورژن لایت ایرپادز پرو ناچارا بایستی منتظر بمانیم. با این‌حال اپل حاشیه مانوردهی نسبتا محدودی را در اختیار دارد.

نوشته اپل به‌دنبال عرضه ایرپادز پرو لایت بدون قابلیت حذف نویز فعال است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.