اپل تاخیر در انتشار نسخه پایدار iPadOS 16 را رسما تائید کرد

چند ماه قبل اپل از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌های خود برای دستگاه‌های تولیدی این شرکت از جمله macOS Ventura، tvOS 16، watchOS 9، iOS 16 و iPadOS 16 رسما رونمایی کرد. انتظار می‌رود که این شرکت با رونمایی از سری آی‌فون‌ 14 در ماه سپتامبر، نسخه‌های پایدار سیستم‌عامل‌های جدید خود را عرضه کند. با این‌حال اکنون مشخص شده که iPadOS 16 در ماه سپتامبر منتشر نخواهد شد.

اپل تائید کرده که iPadOS 16 تا زمانی‌‌که iOS 16 برای گوشی‌های آی‌فون‌ کاربران منتشر نشود؛ به‌صورت عمومی عرضه نخواهد شد. این شرکت طی بیانیه‌ای خطاب به وبسایت TechCrunch اعلام کرد: “ما از انعطاف‌پذیری لازم برای انتشار iPadOS در موعد زمانی مقرر برخوردار هستیم. در فصل پاییز امسال و پس از عرضه iOS، آپدیت iPadOS 16.1 به‌صورت یک بسته نرم‌افزاری رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.”

تاکنون غول کوپرتینویی سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS را به‌صورت همزمان منتشر کرده است؛ اما به‌دنبال تفکیک سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS از چند سال قبل، تغییر برنامه زمان‌بندی انتشار iPadOS از سوی اپل همواره سناریویی محتمل بوده است. تاخیر در عرضه نسخه جدید iPadOS در بحبوحه طرح شایعات پیرامون این پدیده از سوی اپل مورد تائید قرار گرفته است؛ چرا که انتظار می‌رود کمپانی آمریکایی با برگزاری یک رویداد مجزا طی ماه اکتبر از مدل‌های جدید آی‌پد پایین‌رده و ورژن‌های به‌روزرسانی شده آی‌پد پرو رونمایی کند.

شرکت اپل به‌طور معمول مدل‌های جدید آی‌پد خود را به‌همراه گوشی‌های آی‌فون‌ در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. همچنین پیرامون برخی ویژگی‌های جدید iPadOS نیز نگرانی‌هایی وجود دارد. این ویژگی‌ها هنگام رونمایی از نرم‌افزار به معرض نمایش گذاشته شدند. بسیاری از کاربران بابت برخی ویژگی‌های جدید iPadOS از جمله Stage Manager برای مولتی تسکینگ گلایه نموده و از اپل درخواست کرده‌اند تا انتشار نسخه پایدار این سیستم‌عامل را تا زمان رفع مشکلات آن به تعویق بیندازد.

نوشته اپل تاخیر در انتشار نسخه پایدار iPadOS 16 را رسما تائید کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.