اپل توسعه پنل اولد برای آی‌فون‌ تاشو آینده خود را آغاز کرد

ظاهرا شرکت اپل فرآیند توسعه یک پنل اولد بدون پولارایزر (قطبش‌گر) را آغاز کرده است. به عبارت دیگر غول کوپرتینویی احتمالا سرگرم طراحی نخستین آی‌فون تاشو خود بوده و این هندست از پنل مذکور بهره‌برداری خواهد کرد.

این خبر توسط منابع دست‌اندرکار منتشر شده و جزئیات مربوط به آن در اختیار وبسایت The Elec قرار گرفته است. حذف مولفه پولاریزه‌ کننده روی نمایشگر موجب کاهش ضخامت پنل شده و در نتیجه این محصول برای تولید نمایشگرهای تاشو نیز بهینه خواهد بود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که پولاریزه کننده‌ها با هدف گذردهی نور در برخی جهات خاص به‌کار گرفته شده و این موضوع موجب بهبود عملکرد نمایشگر می‌شود؛ اگرچه میزان روشنایی کلی پنل نیز کاهش خواهد یافت.

شایان به ذکر است که سامسونگ دیسپلی نخستین تولیدکننده پنل اولد فاقد پولارایزر در جهان به‌شمار می‌رود. این پنل در آخرین مدل گوشی تاشو سامسونگ موسوم به گلکسی زد فولد 3 مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین توسعه چنین پنلی توسط اپل نیز احتمالا نشان می‌دهد که کمپانی آمریکایی در حال برنامه‌ریزی جهت ساخت نخستین آی‌فون تاشو خود است. اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل اساسا روی توسعه چنین محصولی کار می‌کند یا خیر.

اپل پیش‌تر پتنت‌های گوناگونی را در رابطه با گوشی تاشو به ثبت رسانده است. بعلاوه برخی تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که این شرکت در صدد عرضه نخستین هندست تاشو خود تا سال 2025 است. بنابراین توسعه پنل اولد مورد نیاز چنین گجتی در فاصله چند سال مانده تا زمان عرضه نهایی آن امری منطقی به‌نظر می‌رسد.

نوشته اپل توسعه پنل اولد برای آی‌فون‌ تاشو آینده خود را آغاز کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.