اپل خبر برگزاری رویداد آینده خود در روز ۲۳ شهریور ماه را رسما تائید کرد

کمپانی اپل امروز اعلام کرد که رویداد آینده خود را در روز 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) برگزار می‌کند. این رویداد تحت‌عنوان “California Streaming” همانند چند مراسم پیشین اپل از قبل ضبط شده و از طریق چند پلتفرم مختلف پخش خواهد شد. از آنجا که این مراسم در ماه سپتامبر برگزار می‌شود؛ لذا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که غول کوپرتینویی طی این مراسم از سری آی‌فون نسل آینده خود موسوم به آی‌فون 13 نیز رونمایی خواهد کرد. اگرچه بروز مشکلات تولید در سال گذشته موجب برهم خوردن چارچوب زمانی سنتی اپل برای معرفی آی‌فون‌ها شد؛ اما به‌نظر می‌رسد که در سال 2021 همه چیز روبه‌راه است.

اگرچه در خصوص آی‌فون‌های آینده اپل جزئیات چندانی منتشر نشده است؛ اما شایعات همواره از به‌کارگیری نمایشگری با نرخ نوسازی بالا حکایت داشتند. البته این مشخصه احتمالا تنها در مدل‌های پرو قابل دسترس خواهد بود. در این میان به برخی پیشرفت‌های معمول نظیر ارتقاء کیفیت دوربین و به‌کارگیری تراشه سریع‌تر نیز اشاره شده است.

همچنین رونمایی کمپانی از مدل به‌روزرسانی شده اپل واچ نیز سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. اپل واچ سری 6 در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه شد و امکاناتی نظیر حسگر سنجش اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام (ECG) را در اختیار کاربران قرار داد. همچنین اپل مدل ارزان‌قیمت‌تر اپل واچ SE را نیز به بازار عرضه کرد.

شرکت اپل به احتمال فراوان مطابق سنت معمول تاریخ قطعی انتشار سیستم‌عامل‌های آینده خود شامل iOS 15، iPadOS 15، WatchOS 8 و macOS Monterey را اعلام خواهد کرد.

در رابطه با macOS بایستی خاطرنشان کرد که رونمایی از چندین مدل جدید مک همزمان با معرفی این سیستم‌عامل همواره سناریویی محتمل است؛ خصوصا اینکه مدل جانشین تراشه M1 نیز احتمالا به‌زودی معرفی خواهد شد. با این‌حال رویداد ماه سپتامبر معمولا با تمرکز بر آی‌فون و اپل واچ برگزار خواهد شد.

رویداد California Streaming از طریق وبسایت اپل به نشانی Apple.com به‌صورت زنده پخش خواهد شد. این مراسم با استفاده از مرورگرهای دسکتاپ و موبایل قابل مشاهده خواهد بود. بعلاوه کاربران می‌توانند رویداد آینده را از طریق اپل تی‌وی یا کلیه دستگاه‌های مجهز به اپلیکیشن اپل تی‌وی تماشا کنند.

نوشته اپل خبر برگزاری رویداد آینده خود در روز 23 شهریور ماه را رسما تائید کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.