اپل در آی‌فون ۱۴ خود از نمایشگری با حفره کروی‌شکل استفاده خواهد کرد

گزارشات پیرامون تصمیم شرکت اپل مبنی بر به‌کارگیری نمایشگر حفره‌دار در سری آی‌فون 14 از مدت‌ها قبل در حال انتشار هستند؛ اما اخیرا یکی از دست‌اندرکاران مشهور صنعت نیز بار دیگر به این موضوع اشاره کرده است. مارک گورمن؛ سردبیر نشریه بلومبرگ که در حوزه محصولات اپل دارای تخصص است؛ طی جدیدترین پادکست خود در خبرنامه هفتگی Power On اعلام کرد که اپل احتمالا از به‌کارگیری ناچ در برخی دستگاه‌های سال 2022 خود صرفنظر خواهد کرد.

به گفته وی غول کوپرتینویی در سال 2022 از مدل بازطراحی شده مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M2 و آی‌پد پرو جدید با قابلیت شارژ بی‌سیم رونمایی خواهد کرد. در صورت عرضه سری آی‌فون 14 با نمایشگر حفره‌دار، سیستم فیس آی‌دی احتمالا به زیر نمایشگر گوشی منتقل خواهد شد. اکنون مدت‌هاست که شرکت اپل روی توسعه این فناوری کار می‌کند و احتمالا در فصل پاییز شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

همچنین مارک گورمن ادعا می‌کند که تراشه جدید M2 در مقایسه با چیپست M1 احتمالا تنها کمی سریع‌تر خواهد بود. این تراشه احتمالا مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 9 یا 10 هسته‌ای خواهد بود. این در حالیست که ورژن کنونی مک‌بوک ایر دارای پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای است. همچنین انتظار می‌رود که اپل از یک تراشه توسعه‌یافته بومی برای کامپیوتر مک پرو و یک هدست واقعیت‌مجازی/ واقعیت‌افزوده رونمایی کند.

این محصولات احتمالا در جریان کنفرانس WWDC در فصل تابستان به معرض نمایش گذاشته خواهند شد. فهرست محصولات احتمالی جهت رونمایی در این مراسم شامل ورژن جدید آی‌فون SE با قابلیت اتصال 5G و ورژن مقاوم اپل واچ است.

نوشته اپل در آی‌فون 14 خود از نمایشگری با حفره کروی‌شکل استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.