اپل در تدارک راه‌اندازی یک موتور جستجوی جدید وب است

بر اساس گزارش وبسایت AppleInsider، رابرت اسکوبل؛ کارشناس واقعیت‌افزوده معتقد است که اپل روی توسعه یک موتور جستجوی وب کاربرمحور جدید با ساختاری شبیه به گوگل کار می‌کند. اما این موتور جستجو تا پیش از ژانویه سال 2023 عرضه نخواهد شد. شایعات پیرامون تصمیم اپل برای ایجاد موتور جستجوی رقیب گوگل موضوع جدیدی نیست؛ اما صحبت پیرامون آن چندان رواج نداشته است.

اکنون رابرت اسکوبل کلیه تصورات خود در رابطه با محصول آینده اپل را با جزئیات توضیح داده است. آقای اسکوبل در پست توئیتری خود جزئیات بیش‌تری ارائه نکرده است. با این‌حال وی اذعان می‌کند که اطلاعات خود را از طریق گفتگو با منابع مختلف و تا حدی استدلال‌های شخصی به‌دست آورده است. آقای اسکوبل پیش از این ادعا کرده بود که اپل در جریان کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2022 از عینک مبتنی بر واقعیت‌مجازی رونمایی خواهد کرد.

غول کوپرتینویی پیش‌تر نیز برای جایگزینی خدمات گوگل تلاش‌هایی از خود نشان داده بود. به‌عنوان مثال این کمپانی در عوض استفاده از گوگل مپس به سراغ اپلیکیشن نقشه اختصاصی خود موسوم به اپل مپس رفت؛ اگرچه این برنامه در ابتدا چندان موفق ظاهر نشد. همچنین اکنون اپل یک موتور جستجو با قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی سیری و Spotlight را در اختیار دارد. بنابراین توسعه این پلتفرم و تبدیل نمودن آن به یک سرویس جستجوی کامل جهانی جهت رقابت با موتور جستجوی گوگل احتمالا اقدام چندان بزرگی به‌نظر نمی‌رسد.

چنان‌‌چه اپل موتور جستجوی جهانی خود را برای عموم کاربران راه‌اندازی نماید؛ در این‌صورت احتمالا ثروت زیادی را از دست خواهد داد. بر اساس گزارشات پیشین، گوگل به منظور استفاده از موتور جستجوی خود به‌عنوان گزینه پیش‌فرض در سیستم‌عامل iOS طی سال 2021 بایستی مبلغ 15 میلیارد دلار را به اپل پرداخت نماید. این رقم با فرض دقیق بودن، معادل 15 الی 20 درصد سود سالیانه اپل طی سال 2020 است. در آن زمان اعلام شد که گوگل به منظور جلوگیری از واگذاری سهم خود (به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض) به سرویس بینگ شرکت مایکروسافت حاضر به پرداخت چنین مبلغی به اپل شده است.

لوگوی هش‌فلگ APPLE WWDC22 در توئیتر ایجاد شد

بر اساس اعلام وبسایت MacRumors، رویداد WWDC امسال اپل نیز بار دیگر به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. با این‌حال تعدادی از توسعه‌دهندگان خوش‌شانس در بخشی از این رویداد می‌توانند درون پردیس Apple Park حاضر شوند. اپل یک صفحه جدید تحت عنوان “Beyond WWDC” را به اشتراک گذاشته و فهرستی از رویدادهای برنامه‌ریزی شده حین و پس از برگزاری رویداد WWDC طی روزهای 6 تا 10 ژوئن (16 الی 20 خرداد ماه) را منتشر کرده است.

به‌عنوان مثال در این صفحه، رویداد WWDC Community Week هایلایت شده است. این رویداد توسط جامعه توسعه‌دهندگان میزبانی شده و به آنها امکان می‌دهد تا در جلسات ملاقات، لابراتوارهای آموزشی، گفتگوهای اجتماعی و رویدادهای هکاتون با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. سایر رویدادهای این دوره شامل Office Hours، Underdog Devs WWDC22 Watch Party، #iOSDevHappyHour IRL، Swift DUB DUB، DubDub Series، WWDC.playground، Extended Tokyo 2022 و Devpass WWDC22 Special هستند.

بعلاوه هشتگ هش‌فلگ WWDC22 اکنون به‌طور رسمی در توئیتر قرار دارد. هش‌فلگ یک آیکون کوچک است که در کنار هشتگ در توئیت‌ها ظاهر می‌شود. هش‌فلگ WWDC22  شامل آیکون سوئیفت اپل بوده و با رنگ‌های رنگین‌کمانی درون یک دایره قابل تشخیص است.

نوشته اپل در تدارک راه‌اندازی یک موتور جستجوی جدید وب است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.