اپل در حال تست نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر روی آی‌فون ۱۲ پرو مکس ۵G است

جیلبریک iOS 12.4

اخبار و اطلاعات اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که اپل کماکان به‌دنبال ارائه قابلیت نوسازی 120 هرتزی نمایشگر در آی‌فون 12 پرو مکس است. نمایشگرهای ProMotion مورد استفاده در آی‌پد پرو مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی هستند. در این‌ حالت انیمیشن بازی‌های ویدیویی و حرکات پیمایشی به روان‌ترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند. با توجه به 120 نوبت به‌روزرسانی محتوای نمایشگر در هر ثانیه چنین پدیده‌ای ابدا شگفت‌آور نخواهد بود.

راس یانگ؛ مدیرعامل DSCC (واحد مشاوران زنجیره تامین نمایشگر) خاطرنشان کرد که اپل برای به‌کارگیری نمایشگر 120 هرتزی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد بود؛ اما خریداری درایور 120 هرتزی موردنیاز برای نرخ نوسازی بالاتر اقدامی دشوار به‌نظر می‌رسد. به عقیده آقای یانگ، اپل احتمالا عرضه گوشی‌‌های خود را به تعویق انداخته و یا آن‌ها را با نمایشگرهای 60 هرتزی به بازار عرضه خواهد کرد.

با توجه به تصاویر اخیرا لو رفته اپل کماکان مشغول تست نرخ نوسازی 120 هرتزی است

توئیت منتشر شده توسط کاربری با شناسه EverythingApplePro نشان‌دهنده عکسی از نمایشگر نمونه اولیه آی‌فون 12 پرو مکس است که تحت آزمایش اعتبارسنجی و سنجش عملکرد (PVT) قرار دارد. در این آزمایش اساسا کارهای گوناگونی روی نمونه اولیه دستگاه انجام شده و توانایی محصول برای مدیریت آن‌ها ارزیابی می‌شود. در صورت مشاهده مشکلات احتمالی این موارد تا پیش از عرضه محصول قابل حل و فصل خواهند بود.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید؛ تنظیماتی وجود دارد که امکان فعالسازی نرخ نوسازی بالا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بخش زیرین دکمه مربوط به فعالسازی این مشخصه قید شده که “لطفا پشتیبانی دستگاه PVT خود از نرخ نوسازی بالا را بررسی نمایید. تلاش برای فعالسازی نرخ نوسازی بالا روی سخت‌افزار غیرقابل پشتیبانی احتمالا رفتار غیرمنتظره‌ای را در پی خواهد داشت.”

اکنون در سمت چپ ناچ تعبیه شده روی نمایشگر فضایی جهت نمایش نشانگر AM/PM (قبل و بعدازظهر) در نظر گرفته شده است. چنین قابلیتی مدیون افزایش اندازه نمایشگر است. همچنین در سمت راست ناچ نیز آیکون باتری با تغییرات جزئی قابل مشاهده خواهد بود.

تصویر فوق نشان می‌دهد که اپل کماکان مشغول تست نرخ نوسازی 120 هرتزی برای آی‌فون 12 پرو مکس است

یک خبرچین با نام Jon Prosser خاطرنشان می‌کند که برخی حالات PVT دارای نرخ نوسازی بالاتر بوده و بعضی دیگر فاقد چنین مشخصه‌ای هستند. بنابراین با توجه به تصاویر لو رفته نمی‌توان پیرامون وجود نرخ نوسازی 120 هرتزی با قطعیت اظهارنظر کرد. تنها مطلب قابل بیان این است که اپل چنین مشخصه‌ای را تست کرده یا هم‌اکنون در حال ارزیابی آن است. اقدامی که اپل تصمیم به انجام آن گرفته است؛ احتمالا تا روز معرفی دستگاه مشخص نخواهد شد.

تصویر مربوط به تنظیمات دوربین در آی‌فون 12 پرو مکس

همچنین حساب توئیتری EverythingApplePro به برخی مشخصات آی‌فون 12 پرو مکس اشاره نموده است. بر اساس شایعات پیشرفته‌ترین هندست سری آی‌فون 12 از نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR با رزولوشن 1284×2788 پیکسل بهره خواهد برد؛ در حالی‌که آی‌فون 11 پرو مکس مجهز به نمایشگری با رزولوشن 1242 در 2688 پیکسل است. در صورت صحت این اظهارات می‌توان حدس زد که آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به نمایشگری با نسبت ابعاد تقریبی 19.5:9 و چگالی پیکسلی 458 پیکسل بر اینچ خواهد بود.

نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس احتمالا از چگالی پیکسلی 458ppi برخوردار خواهد بود

یکی از گزینه‌های دیگر در بخش تنظیمات سخت‌افزاری آی‌فون 12 پرو مکس به کاربران امکان می‌دهد تا گزینه نرخ نوسازی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) را بر روی نمونه اولیه دستگاه فعال نمایند. در صورت فعالسازی این گزینه بسته به محتوای در حال نمایش روی پنل نرخ نوسازی بین 60 تا 120 هرتز تغییر خواهد کرد.

Jon Prosser به منظور انتشار تصاویر مربوط به تنظیمات دوربین آی‌فون 12 پرو مکس نیز از حساب‌کاربری توئیتری خود بهره برد. این تنظیمات شامل قابلیت فعالسازی قابلیت‌های فوکوس خودکار و تشخیص سوژه با کمک حسگر LiDAR برای فیلمبرداری و حالت شبانه است. سایر گزینه‌های موجود متعلق به حالات پیشرفته ضبط ویدیو (رزولوشن 4K با سرعت 120 فریم برثانیه و حالت اسلوموشن با رزولوشن 4K و سرعت 240 فریم برثانیه) و حالت شبانه پیشرفته هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل در فصل پاییز امسال از 4 مدل آی‌فون 5G شامل مدل 5.4 اینچی آی‌فون 12، آی‌فون 12 مکس 6.1 اینچی، آی‌فون 12 پرو 6.1 اینچی و آی‌فون 12 پرو مکس 6.7 اینچی رونمایی خواهد کرد. توان پردازشی هر 4 هندست توسط تراشه 5 نانومتری A14 Bionic تامین خواهد شد. نسخه‌های استاندارد آی‌فون مجهز به رم 4 گیگابایتی بوده و از دوربین‌های عریض و فوق‌عریض بهره خواهند برد؛ در حالی‌که مدل‌های پرو دارای 6 گیگابایت رم بوده و علاوه بر دوربین‌های فوق از یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری و حسگر تشخیص عمق LiDAR میزبانی خواهند کرد. اپل در تبلت‌های آی‌پد پرو 2020 خود برای نخستین بار از حسگرهای LiDAR استفاده کرد. حسگر LiDAR به منظور استخراج دقیق‌تر اطلاعات عمق، ارتقاء کارآیی دستگاه در زمینه واقعیت‌افزوده و بهبود حالت مات‌شدگی برای تصاویر پرتره از فناوری TOF بهره می‌گیرد.

سایر تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که مدل‌های جدید آی‌فون از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی نموده و شارژرهای مربوطه به‌صورت مجزا قابل خریداری خواهند بود.

نوشته اپل در حال تست نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر روی آی‌فون 12 پرو مکس 5G است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.