اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه گوشی‌های هوشمند خود را ۳۰ درصد افزایش خواهد داد

گزارشات و اخبار جدید منتشر شده نشان می‌دهد که کمپانی اپل در صدد آن است که در نیمه‌ اول سال 2022، فروش گوشی‌های هوشمند خود را در مقایسه با سال 2021، تا 30 درصد افزایش داده و با سیاست و هدف گذاری جدید، ظرفیت‌های تولیدی خود را با تولید سالانه 300 میلیون دستگاه به چالش بکشد.

برنامه اپل در مورد افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند خود

بر اساس گزارش منابع خبری، شرکت اپل اعلام داشته است که در نظر دارد که تا پایان نیمه‌ اول سال آینده میلادی تعداد 170 میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند خود را روانه بازار نماید. برآورد می‌شود که این عدد، 30 درصد بیشتر از رکورد عرضه‌ آیفون در سال جاری (130 میلیون دستگاه) باشد. به گزارش رسانه‌ دیجی‌تایمز، کمپانی اپل به شرکت‌های اصلی تامین کننده قطعات خود اطلاع داده است که برای همگام شدن با این هدف‌گذاری، با برنامه‌های عرضه و تقاضای این کمپانی سازگار شوند.

با این حال با توجه به کمبود جهانی نیمه‌هادی، که هنوز به عنوان معزلی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، این هدف‌گذاری اپل را تنها به چالشی خطیر برای این غول دنیای فناوری مبدل خواهد نمود.

شایان ذکر است که گزارش فوق، با گزارشی که پیش‌تر منتشر شده و از کاهش حجم تقاضای آیفون‌ها حکایت داشت، در تضادی آشکار است. گزارشات قبل نشان می‌داد که شرکت اپل در مواجهه با کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند خود در بازار، به تامین‌کنندگان قطعات خود اطلاع داده است که این شرکت به احتمال فراوان قادر به سفارش‌دهی قطعاتی که پیش‌تر تعداد آن را مشخص نمود، نخواهد بود.

در حال حاضر محبوبیت سری آیفون 13 در بازار‌های جهانی، از جمله آمریکای شمالی در حال افزایش است، اما حجم تولید فعلی این دستگاه‌ها هنوز ناکافی بوده و در نتیجه اپل تاریخ تحویل آیفون‌های جدید را تا یک ماه به تاخیر انداخته است. پیش‌بینی می‌شود که افزایش تولید این دستگاه‌ها به تامین تقاضای موجود در بازار، کمکی درخور توجه نماید.

نوشته اپل در سال 2022 عرضه گوشی‌های هوشمند خود را 30 درصد افزایش خواهد داد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.