اپل در صدد استفاده از قاب تیتانیومی برای آی‌پدهای آینده است

شرکت اپل احتمالا در آی‌پدهای آینده خود از قابی با جنس تیتانیوم استفاده خواهد کرد. چنین تغییری در تبلت آیند‌ه کمپانی احتمالا به کاهش وزن و افزایش مقاومت دستگاه حین کاربری روزمره کمک خواهد کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها شرکت اپل سرگرم توسعه یک مدل به‌روزرسانی شده آی‌پد بوده و این محصول احتمالا تا پایان سال 2021 عرضه خواهد شد.

اگرچه فرآیند توسعه این تبلت ظاهرا در دست اقدام است؛ اما برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که اکنون غول کوپرتینویی توسعه مدل‌‌های نسل بعدی و فراتر از آن‌را مدنظر قرار داده است.

بر اساس گزارش نشریه Digitimes آیپد سال 2021 از شاسی با جنس آلیاژ آلومینیوم پردازش شده توسط روش PVD استفاده خواهد کرد. آی‌پد نسل 9 اپل بدون تغییرات چشمگیر در زمینه طراحی طی فصل پاییز پیش‌رو معرفی خواهد شد. اما منابع گزارش ادعا می‌کنند که این محصول به افزایش میزان فروش آی‌پد تا حدودا 60 میلیون دستگاه طی سال 2021 کمک خواهد کرد.

با این‌حال همان منابع در گزارش ادعا می‌کنند که مدل‌های آینده آی‌پد احتمالا مجهز به بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم خواهند بود. بعلاوه در گزارش اخیر خاطرنشان شده که کمپانی در صدد معرفی یک شاسی فلزی بر پایه تیتانیوم برای این دستگاه است.

اگرچه انجام این‌کار احتمالا مزایای متعددی نظیر دستیابی به طراحی باریکتر و سبک‌تر در عین حفظ یکپارچگی ساختاری را برای خطوط تولید به‌دنبال خواهد داشت؛ اما اپل تاکنون چنین مسیری را دنبال نکرده است. به‌نظر می‌رسد که هزینه بالای تولید موجب شده تا پیاده‌سازی این ایده با توجه به قیمت‌گذاری فعلی تبلت‌های آی‌پد فاقد توجیه اقتصادی باشد.

گزارشات اخیر در خصوص تبلت‌های آی‌پد با ادعاهای فرد تحلیل‌گر طی ماه جولای مطابقت دارند. بر این اساس اپل در مدل‌های پرو سری آی‌فون 14 از قاب یا فریم داخلی با جنس آلیاژ آلومینیوم استفاده خواهد کرد.

Digitimes یکی از منابع خبری معتبر در زمینه انتشار داده‌های مربوط به زنجیره تامین محسوب می‌شود. اما اطلاعات این منبع خبری پیرامون برنامه‌های ویژه اپل از دقت به‌مراتب کمتری برخوردار هستند. داده‌های این بخش از گزارش عمدتا از طریق زنجیره تامین و نه طرح‌های محرمانه اپل استخراج شده است.

نوشته اپل در صدد استفاده از قاب تیتانیومی برای آی‌پدهای آینده است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.